Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Yvonne Söder - 26 juni 2009 20:52

Just precis! Idag fick han nog verkar det som. Han tyckte att det räckte med allt gnäll? Om att han inte kan gala? Det kanske ÄR han som inte kan? Jag vet inte men när jag kom upp på lagårdsbacken jagade han mig och nöp mig i låret! Jag har blivit biten av en gås så det här var som ett myggbett!

När jag kom ut ur hönshuset med en skål med 3 ägg i skulle jag bara fylla på lite vatten och ställde ner skålen på backen. Då rusade han fram och hann hacka sönder alla tre äggen....trodde väl det var käk....suck...

Jag har haft lite matrester med till hönsen varje dag, men inte idag. Det kanske var det han lackade ur på? Va Va Va inget godis idag?


Här kommer en bild på de små i stallet


Visste Du att marsvinsungar föds med päls!

De här är bara någon dag gamla.

Av Yvonne Söder - 26 juni 2009 09:17

Eftersom de flesta som läser min blogg är hundägare ska ni få höra en fantastisk nyhet! Det finns bajspåsar som man bara lägger över bajshögen och sedan viker den sig själv runt och knyter ihop.......

Ja, så klart har jag drömt igen men jag ser det som positivt för det var länge sedan. Jo, men ni vet ibland köper man påsar när man är på en marknad och förbannar sig själv när man kommer hem för att de antingen är svåra att öppna eller av så dålig kvalitét så man då och då kör ett finger ner i bajset. Jag hoppas Ni alla har ätit frukost eller inte är äckelmagade?


De bästa bajspåsarna är ICA:s, långa och kraftiga. Jag har slutat titta på prislappen för det är så lite i hela ekonomin när man har två små hundar. Men när det gäller hundmaten tummar jag INTE på kvalitét! Då kör jag Royal Canin (Senad, jag tycker om dig ändå) *internt skämt* om jag gladeligen kan dricka en flaska dyrt rödtjut på helgen kan jag unna mina älsklingar bra foder.

Det var det hela för en stund, idag ska jag försöka få lite färg på andra ställen än armar och ben, när jag såg mig i spegeln efter duschen igår såg jag ut som min farfar brukade göra på sommaren. Bonnabränna! Nej jag ska inte gå naken! Även om det inte finns grannar får man tänka på tonårs tjejerna, hur de kan skratta så de får kramp. Det vill man ju inte.

Ut och njut av solen ni som kan!


En favorit i repris!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards