Alla inlägg under juli 2010

Av Yvonne Söder - 30 juli 2010 09:11

Så här såg natten ut hos mig:


Somnar 22.00

Vaknar 23.50 torr som en öken i halsen, hostar, dricker vatten och somnar om.

Vaknar 01.30 kissnödig...

Vaknar 02.10 täppt i näsan, går upp och tar nässpray, svettas som en bäver....

Vaknar 03.30 kissnödig, fryser som en hund...

Vaknar 05.00 ont i huvudet.... tar Alvedon...

Vaknar 06.30 kissnödig, går upp dricker kaffe och somnar i soffan...

Vaknar 09.00 tjock i halsen, täppt i näsan, ont i huvudet, sur och grinig....


Kanske inte läga att ringa mig idag?


Av Yvonne Söder - 14 juli 2010 06:47

till en av mina valpköpare som förlorade sin man i förra veckan....


Jag skrev om det på Facebook, men jag måste skriva en rad här också. De var här dagen innan och trimmade sin lilla hund, då hade husse åkt in akut på natten men ingen kunde väl tro att det skulle gå så fort? Men så klart, det går aldrig att förbereda sig för den "stunden". Hur skulle det gå till?  


Det är en ljuvligt rar liten familj med två flickor 9 & 12 år, husse blev ganska snart sämre när de just hämtat hem sin valp. Jag erbjöd givetvis att de skulle få backa sitt köp men mamman tyckte inte det och så fick det bli.


Den lilla valpen var till stor tröst/glädje för flickorna och kunde avleda det hemska som skedde med deras pappa! Vi vet alla vilken glädje ett husdjur kan ge och när de använder dem i vården för att lindra och hela finns det inget mer att tillägga.


Jag sänder en stor kram med mycket kärlek och omtanke till familjen. 

****************************

Av Yvonne Söder - 10 juli 2010 19:18

Jag älskar värmen, inga men kommer efteråt! Tänk om jag kunde "tanka" värme till vinterns kyliga dagar när lederna är stela och värker? Skulle vara najs....

Pinnarna lider inte i värmen, de ligger i solen, eller rejsar runt som galningar i trädgården när alla andra ligger och dåsar i skuggan.... ja, dessa pinnar. Ständiga glädjespridare....


Njut av sommaren! Kära vänner den är såååå kort!


  

Så här skrattar Pia... bus i sängen.....

Av Yvonne Söder - 4 juli 2010 17:14

som vanlig har vi alltid bara sååååå kul. Vi träffades för andra året i OTBK:s klubbstuga i Alunda. Och hade därför tillgång till Agilityplanen som vi försökte nyttja lite i skuggan. I en mycket lättsam ton pratar vi om ALLT, från familjen, trimning, lydnad, uppfostran, Agility, rumsrenhet, värmen, utrustning..... ja, ALLT!  Lite allvar blir det alltid men för det mesta skrattar vi mycket!


En och annan retsam historia dyker alltid upp. Det bjuder i alla fall jag på, eller vad säger Du Claes?


Det var otroligt varmt för hundarna, det märktes för de kroknade ganska fort. Annars brukar de hålla i gång. G-kullen är ju bara 4 månader men det var väldigt varmt.


Tack ALLA kära för en trevlig dag! Och njut av resten av sommaren för det kommer såna här dagar, det kan vi vara säkra på.....


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards