Alla inlägg under februari 2009

Av Yvonne Söder - 28 februari 2009 14:31

Ja det kan jag förstå! Jag brukar gå i motionsspåret med hundarna, jag är otroligt noga med att de stannar och/eller kommer till mig om det kommer någon som springer eller går. Och jag plockar upp efter mig! Även Pias små maskar... Nu har det kommit snö så spårmaskinen hade kört upp jättefina skidspår. Vad ser jag? Folk som går i spåret?  Är de helt korkade eller? Tur att inte min pappa bor här, han hade blivit GALEN, skidfantast som han är.

Du har ca 50 cm, minst, att gå på varje sida. GÅ DÄR DÅ!

Vi ska vara glada att vi "får" gå med hundarna för det är inte en självklarhet. Sköt Er då!

Nu hör jag min dotter: -Nu har du för lite att göra, mamma! Ja, jag väntar fortfarande på tiken som inte vill ha valpar. F-n va trist! Jag har ju valpköpare som väntar!

Snart är det försent :-((((



Av Yvonne Söder - 27 februari 2009 13:23

De här frågorna fanns i dotterns blogg! Jag tänkte jag skulle erbjuda Er lite information om mig själv:

1. Stänger du av mobilen när du sover? Japp!

2. Vem såg dig senast naken? Ehh Doktor Inge

3. Hur såg du ut på högstadiet? En spacklad tonåring på 60-talet *skrattar*

4. Hur kommer du att se ut om 20 år? Ja, det undrar jag med?

5. Hur var du på dagis? Gick aldrig, mamma var hemma.

6. Hur är du att ha som arbetskamrat? Pålitlig, ansvarsfull, glad och busig.

7. Har du celluliter? Ja! :-((

8. Biter du på naglarna? Nej verkligen inte!

9. Har du något handikapp? Minnet?

10. Är du rädd för att få hängbröst? De kan inte hänga mer? *asg*

11. Tror du att gud är en man eller kvinna? Jag tror inte Gud finns!

12. Svär du? Ja, lite för mycket.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Ja, faktiskt!

14. Hur homo är du på en skala 1-10? Homo? Jag själv är hetero och struntar i vad folk har för sexuell läggning.

15. Tror du på utomjordingar? Nej

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Grönsaker!

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Sillbullar i korintsås….

18. Har du blivit arresterad? Nej

19. Ljuger du? Ja, det har hänt, men jag är lätt att genomskåda så jag brukar akta mig.

20. Har du kysst en polis? Ja vid 17 års ålder dejtade jag en!

21. Är du rädd för Securitasvakter? *skrattar* Nej!

22. Har du någonting att dölja? Tror jag inte! Bara den slappa kroppen då *smile*

23. Vad har du på din nyckelknippa? Tre nycklar och en liten Rogzrem.

24. Är du/har du varit gift? Ja, har varit

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Japp, om jag hade någon….*hihi*

26. Kan du laga cyklar? Japp!

27. Kan du fixa med bilar? Japp, tanka & fylla på olja!

28. Kan du baka bröd? Japp!

29. Vet du hur man frostar av en frys? Japp

30. Vilken tv-serie skulle du helst leva i? Ingen! Bara skit på tv:n


Av Yvonne Söder - 26 februari 2009 19:01

Jag åker inte i morgon. Hon är inte redo än.....Jag har väl aldrig varit med om maken till tik att vara sen. Det ställer till lite besvär för jag skulle ha Morris här från i morgon. Men nu får han vara hos Fridas matte&husse istället *ler* de är ju så underbara dessa människor! Jag tar en dag i taget! Känner klämmer och luktar....Jag återkommer när det är klart! Ska även ta hand om min förkylning:-((

Det är såna här vi vill ha!!!! En valp ur A-kullen. Bilden är inte arrangerad! han hade somnat här. Skannad bild därav den dåliga kvaliteten.

Av Yvonne Söder - 25 februari 2009 18:50

Sa Frida och räckte långnäsa till mig! Så kändes det idag.

Hon vill INTE ha några valpar....så hon kniper igen. *ler men ser inte glad ut* Jack vet hur man gör men det hjälper inte.

Peter och Tina är underbart trevliga människor och idag bjöds jag på kaffe och bulla när jag kom och sedan tjingtjonglunch. De bor så otroligt vackert i Saltsjöbaden, men har massor (67?) av trappsteg upp till huset. 

När det gäller parningar vill jag bara få det överstökat! Jag har nog varit lite för snabb, rädslan att jag ska missa höglöpet sitter i ryggmärgen.

Men skam den som ger sig! vi åker på fredag igen......

Hej & Hoppsan så länge och jag rapporterar på fredag.

Så här känner jag mig nu, inte min grej att köra bil!

Av Yvonne Söder - 24 februari 2009 21:29

Alltså jag MÅSTE bara skriva detta. Jag har ofta TV:n på på kvällen men tittar inte alltid. I kväll håller jag på med lite papper i lilla rummet och hör en reklamtrudelutt som jag hört några gånger tidigare:

- I´m your penis, I´m your lover, I´m your desire.....

Nej nej nej skulle inte tro det va? *skrattar så tårar rinner*

det var reklam för Venus rakhyvlar för kvinnor.

Många många år trodde jag Jerry Williams sjöng:

Devil in the sky.......men det är inte rätt!

Godnatt i morgon åker vi på parningsturné igen.

Av Yvonne Söder - 24 februari 2009 18:32

Jag vet! Jag vet! det andra uttrycket!

för jag har tryckt i mig 2 semlor idag! Jajamensan!

Det var jättegott! och jag har INGET dåligt samvete! Bara så ni vet!

I morgon är det dags för parningsresa igen, JAG tycker inte om att kuska runt på vägarna. Det är 12 mil enkel resa.

Min kollega från Östersund tycker att jag är gnällig för 12 mil???? det tar vi ju på sparken här i Norrland ....sa hon *skrattar*

Hon berättade om denna parningsresa:

Jag var till Stavanger i Syd-Norge.... hade först en nätt resa på 25 mil i bil till Trondheim, sen flög jag genom hela Norge till den sydligaste delen, parade o sen tillbaks till Trondheim, där var det -17 grader när jag skulle ruska igång bilen för 25 mil hem....!

Lite så här känner jag mig nu......

En av valparna i F-kullen.

Av Yvonne Söder - 23 februari 2009 18:41

Ja, vilken lantlolla jag blivit, eller är! *skrattar* Jag skulle till Saltsjöbaden idag för att para en tik. Jag lånade dotterns GPS, för vägbeskrivningen på Eniro var två A4-ark! Det gick bra nästan hela vägen men när man kom i tunnlarna kom det: GPS har dålig signal! och mitt i en tunnel skulle jag svängt av...nåja, det gick bra i alla fall.

Tina och Peter är jättegulliga de bjöd på nybryggt kaffe och goa mackor när jag kom. Jack ville SÅ gärna men tiken var inte riktigt färdig för parning idag. Jag ska INTE trötta er med detaljerna *ler* utan jag åker dit igen för nya försök.

Här kommer en försmak på vad vi kommer att ha i maj-juni.

Vi hörs igen...

Av Yvonne Söder - 22 februari 2009 09:31

Godmorgon!

Idag har Pia namnsdag och jag måste givetvis sätta in en bild till! Tagen av dottern, Malin Hedén. Som jag sagt tidigare blir jag lite låg på vårkanten trots att jag äääääälskar våren. Märkligt det där men jag kommer snart igen. Då ska ni få se på inlägg.....

Jean Dark Apple Pie "Pia" f:080913

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards