Alla inlägg under augusti 2009

Av Yvonne Söder - 28 augusti 2009 16:24

Idag på förmiddagen tog jag alla hundarna: Jim, Ella, Pia och Elsa med mig till skogen och skulle titta efter svamp. Vi hann inte långt in i skogen förrän denna bild kom. På den här platsen blev det drygt en liter! De ligger gömda under mossan.


Så här fint poserade flickorna, Jim hade hittat en dypöl att gräva i och som säkert kommer att glädja Malin *snyft* han var KOLSVART när han kom tillbaka!



Rensat och klart såg det ut så här, jag vet inte än vad jag ska göra med dem. Det kommer säkert sonen på, han är duktig på att laga mat så jag tror jag överlåter till honom att komponera en middag i morgon. Jag har även fått plommon av grannen som jag ska göra en paj av.



Ha nu en riktigt skön helg, och ta hand om varandra!

GLÖM INTE DET!

Av Yvonne Söder - 25 augusti 2009 21:06

Idag har jag varit och klippt en dvärgschnauzer och fått en fantastisk lunch med trevligt sällskap därtill! Jag kunde stå ute och trimma och vi åt även ute, det var ett underbart väder. Här kommer före och efter bilder.



Han är en mycket trevlig liten kille på 5 månader som blev jättekär i Pia!


Här kommer en bild på Ella som varit hos de små skithundarna igen...... och när hon blir tillsagd att ligga i hallen lägger sig där...... i närmaste korg.

Kolla vad glad hon ser ut! *skrattar gott*

Av Yvonne Söder - 23 augusti 2009 15:37

Kanske inte jag men sonen.....han har tvättat min kära stora vintermatta! Det var så dyrt att lämna in den så idag har han tagit det fina vädret till hjälp och gjort rent den. Jag har jättekalla golv på vintern och den här fyller nästan hela golvet i matrummet. SKÖÖÖÖÖNT om fötterna eftersom vi sitter mycket där.

Första steget: skura med tvättmedelsvatten.


Andra steget: högtryckstvätten.


Tredje steget: torkning i solen, ser ni fötterna?


Fjärde steget: dammsuga när den är torr.

Tack Magnus för hjälpen, det hade varit omöjligt för mig att göra det här själv eller ens med hjälp! Ska bli skönt att ha en ren och fin matta till vintern.

Vad som hänt övrigt i veckan? Ehhh, jag vet inte! Den har bara rullat iväg.

Kram på Er till nästa gång.

Av Yvonne Söder - 18 augusti 2009 20:27

Här har det regnat i eftermiddag så det verkligen stod som spön i backen! Pia gör som hon brukar: kissar inne...Ja, tänker hon, ska jag gå ut i det där vädret???? Då fryser jag ihjäl! Elsa går inte heller ut men håller sig! TACK!


Lördagen var hela familjen här. Vi grillade korv och pratade och fikade och hade det jättetrevligt i ett strålande sommarväder. Bilder från den dagen kan ni se på: dotterns blogg!


Söndagen var jättemysig med valpträff och det var suveränt att vara på Brukshundklubben. Enkelt och smidigt! Vi provade på lite Agility och den lilla tävling jag tänkte ha uteblev....hjärnsläpp kanske? Jag bara glömde bort det. När jag packade upp alla sakerna efter dagen hittade jag priserna. Klantigt!


Jag VET att jag varit dålig på att blogga ett tag men det kommer att vara så några veckor till. Jag orkar bara inte! Och jag MÅSTE ta det lugnt! Samt att uppbringa humor när man är supertrött? Nej, det går inte. Men den som väntar på nåt gott?


Lite så här känner jag mig!

Vi hörs igen om ett tag.



Av Yvonne Söder - 15 augusti 2009 20:14

Veckan började med att Magnus kom hem. Det har varit jättetrevligt att umgås med honom i en vecka. Hans mobil har varit avstängd.....

Han är super på att laga mat och i onsdags när jag var hos Pias uppfödare Kennel Jean Dark och kollade in hur panget fungerade (kanske ska jag jobba där några dagar) och pratade MASSOR av hund förstås kom jag hem till dukat bord med god mat och nyklippt gräsmatta!!!!

Nästan varje dag har Nathalie och mamma Malin varit här på eftermiddagen och ätit middag och i onsdags sov Nathalie här. Efter att varit barnvakt åt Milton i lördags stod spjälsängen kvar på kontoret.....Nathalie blev överlycklig! Åhhhhh min gamla säng!!!!!! och så skulle hon absolut sova där.

I alla fall så kom Tindra (Magnus dotter 4 år) ut i fredags och ville sova kvar eftersom pappa var här. Och idag har alla varit här och vi har grillat korv och myst tillsammans.

Imorgon är den årliga Kennel Virvlans valpträff! Vi ska vara på OTBK, Alunda brukshundklubb. Jag tänkte göra några Agilitystationer och sedan en avslutande skojtävling med lite priser i form av hundgodis. Vi ska fika och snacka hund! Brukar vara jättetrevligt! Återkommer med bilder i veckan.

Lilleman sitter i hundkorgen och funderar.......

Av Yvonne Söder - 10 augusti 2009 09:37

De här små turturduvorna busar i min soffa......Ibland är hela Pias huvud inne i Ellas mun.....ibland hänger Pia i Ellas läpp eller öra, men inte ett ljud avslöjar att de gör illa varandra.


Dobermannen Jean Dark Kiss and Tell och Pinnen Jean Dark Apple Pie


Galna hundsjukan?

Av Yvonne Söder - 5 augusti 2009 19:46

Häromdagen kom jag att tänka på när jag var barn, att det fanns tex Gårdfarihandlare. Är det alla som vet vad det är? Och har träffat någon? Det kom en karl på cykel! till min farmor och farfar. Han lade upp två resväskor och plockade upp allt möjligt från sybehör till kalsonger, klänningar, byxor och har jag fått berättat senare i livet även kondomer. Jag har ett minne av min farmor när han tog upp nylonstrumpor och ville visa, då slog hon händerna för ansiktet och rodnade....lilla farmor.

Ja, det här var en sisådär 50 år sedan.

Vi hade sommarställe och dit kom på tisdagar fiskarbilen, onsdagar bryggarbilen och fredagar varubussen. Mamma hade ingen bil i veckorna för den hade pappa i stan när han jobbade. Fiskarbilen hade även mumsmums. Varubussen hade allt möjligt som man kan tänkas finnas i en liten livsmedelsbutik och tidningar.

Ja, det var tider det. Jag och min syster hade förmånen att få tillbringa hela sommarlovet på landet med utedass och ingen dusch. Vilken lyx när vi kom hem till stan.


Det här är bara en urgullig bild på Pia 6 veckor!


Av Yvonne Söder - 2 augusti 2009 20:47

Oj, vilken skön helg. I lördags var jag på bakluckan. Nej, jag var inte där klockan 04!!! men väl kl 06.30 Det var som det brukade med bilar. Lite duggregn första timmen men sedan uppehåll, mulet men underbart skönt. Många besökare, tyskar, norrmän, danskar hörde jag bland sorlet.


Idag har det bara varit...... ungefär så här:

Fast boken är en lyssnarbok: Kvinnorna på 10:e våningen av Karin Alfredsson. Handlar om en kvinnlig läkare som arbetar på ett kvinnosjukhus i Vietnam. Korruption och prostitution och andra otroligt gripande öden. Katarina Ewerlöv läser mycket bra, som vanligt.


Jon har varit hemma i helgen, han är trött. Men jag tycker att det syns en förändring från vecka till vecka. Han har fortfarande svårt med talet, alltså att hitta de rätta orden. Men försöker gärna.

Malin är också trött. Hon hämtade hem hästen i veckan. Det var inte kul för henne att se hästen då hon var uppäten av insekter och hade sår och svansen var avskavd. Malin som är så noga med sina djur blev givetvis jätteledsen. Ska det inte bara kunna flyta på för henne? Måste det vara något hela tiden? Suck.....

Nu ska jag försöka få lillan att sova.....hon verkar pigg som en mört! Så jag säger bara: LYCKA TILL MORMOR! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards