Alla inlägg under januari 2011

Av Yvonne Söder - 30 januari 2011 15:37

Jag har lite svårt att förstå varför det väcker så negativa känslor hos min omgivning att JAG vid 59 års ålder börjar se min om efter en man att dela vardag och söcken med? Jag är väl vuxen? Och som min pappa sa:

- Men Yvonne va roligt! det var på tiden! Du behöver en karl!

hahaha ja, men så är det och så känner jag nu.

* Jag har levt många år under "klacken" på barnens far....

* Jag har accepterat min situation under många år..... det blir en vana.

Men plötsligt kände jag mig redo........ att vidga mina vyer och hitta en trevlig man.... att gå på bio, teater, ut och äta, fika, resa, sitta i TV-soffan, promenader, diskussioner osv osv....

Så jag gick med på en Dejtingsajt!!!! Tänkte att jag börjar där!

De som känner min historia uppmuntrar mig, dock inte alla. Jag letar efter kvinnan i mig.... inte bara mamma, farmor/mormor! Att bli uppvaktad! Att få känna mig snygg! Att få känna mig sexig!

Det innebär INTE att jag kommer att sluta baka bullar, träffa mina barn & barnbarn eller ha min kennel. Däremot innebär det att jag kanske kommer att ha egna aktiviteter?  

Plötsligt ser jag mig om här hemma.... och tänker: hmmmm om en man kom in här NU?.... jag har inga mattor på golven. Det luktar kiss... det är 3 dv.pinscher i sängen på natten....

NEJ MIN TID ÄR NUUUU!!

Det börjar nästa lördag.... med första dejten... "B"...


******* To be continued *******

   

ps du som inte gillar det? FU** off..... ds  



Av Yvonne Söder - 18 januari 2011 20:42

livet förändras och nu kommer jag enbart att fokusera på uppfödning av Dvärgpinscher. Det var verkligen en ras som tilltalade mig! Härliga hundar!

Glada, uppfinningsrika och snälla! Dessutom "slipper" jag trimning! Det är inte något som är bra för mina händer nämligen.


Jag ser fram emot första kullen för Kennel Virvlans i vecka 6.....


Pia, mamman tar sin dräktighet på största allvar men ibland får hon sina "ryck"...


     

Av Yvonne Söder - 12 januari 2011 21:34

Hej och hå på böljan den blå... det är mycket nu!


Jag hade nästan glömt att Virvlans C-kull fyller 5 år idag! Fantastiskt! Det är en kull på 3, två svarta tikar Sally och Golda och Cassius! Golda förärade kenneln med valpar våren 2008!


******** GRATTIS TILL VIRVLANS C-KULL ********


Jag själv är i en "utvecklingsfas" tror jag för nu händer det mycket på en gång, både roliga och jobbiga saker. Det är kanske det som är livet?


I alla fall så väntar Pia valpar, därom råder det icke något tvivel. Jag ser det på tuttarna och magen men allra helst på hennes intresse för matlagning! Hon snor mer än gärna och hoppar som den värsta gasell för att komma åt VADSOMHELST som går att äta. Ja, det är väl pinnarna i allmänhet kan jag tro.

En dag hoppade hon och fick tag på en flik från en plastpåse som låg under ett fat med 1 kg strimlad kyckling. Allt åkte uppochner på golvet och tallriken i tusen bitar! Var bara att kasta allt! Inte så bra att käka rå kyckling kanske....


Ha det nu så gott! Till nästa gång vi ses här....


En av Goldas valpar födda 2008-05-07

  




Av Yvonne Söder - 1 januari 2011 13:30

Gott Nytt År! Önskar jag ALLA!

 

2011 kommer att inledas vecka 6 med min första Pinnekull, Jean Dark Apple Pie "Pia" och Impala Zen Zikko "Zikko" är föräldrar, det ska bli så spännande att få uppleva. Jag har några Dv.schnauzerkullar bakom mig men det här är något nytt. De är ju lite speciella "Pinnarna" så vi får väl se!

 

Jag kommer att frångå mitt alfabete i kennelnamnen, första pinnekullen kommer att vara på Bakelsetema: Virvlans Napoleon? Virvlans Prinsess? hahaha

Vi får se vad det blir.

Ha nu ett bra nytt år!

Pia som är mamma till den kommande kullen.

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards