Alla inlägg under april 2010

Av Yvonne Söder - 23 april 2010 06:06

De är så förb-t morgonpigga! 04.50 sätter "Stockholmarna" igång...Vaddå? Har Ni inte hört uttrycket förut?

Det betyder: som måsar, skränar, skriker och skitar ner i skärgården.....

I alla fall är de väldigt duktiga på att göra ifrån sig ute, direkt efter maten går vi i gåsmarsch genom lägenheten och ut i trädgården. Där har de förstått nu att man ska göra nåt, inte bara svassa kring mina fötter. I går var det frost och snö som låg kvar på morgonen, det var det inte nån som verkade bry sig i. De är ett gäng jättefina och glada killar, jamen tjejen då tänker Ni? Hon är inte glad hon är SUPERGLAD! Den lilla svansen går som en propeller HEEEELA tiden.

Första valp ut är Siri på söndag, Malte på måndag, Norton på onsdag och Ludde på torsdag.

Idag blir det veterinärbesiktning och chip/vaccinering. Det är den underbart rara veterinären här i Alunda, Anna Ebenhardt som kommer hem hit och kollar att de små ser ut som de ska inför flytten "hemifrån".

Ha en bra helg och jag kan säga att här skiner solen och klockan är 06....

Jääääääsp hälsar "Rödöga"

  

E-kullen 2007 anförd av Greta som är

 mormor till den nuvarnade kullen......

Av Yvonne Söder - 17 april 2010 14:15

Ja så är "arbetsnamnet" på en av valparna. De är leveransklara från den 25/4 och vill gärna flytta hemifrån så snart som möjligt. Han har en bror också, Gangster, som är svart/silver. De är framåt och frimodiga och på premiären att vara ute var det ingen av de 6 valparna som verkade förvånade.....eller tyckte det var konstigt att hamna på nytt underlag. Härlig kull! Ring om du känner dig sugen på en kamrat! 0174-652 00!

Här kommer några bilder:

       

Generalen, här sjunger barnbarnet för honom....

  

Bröderna Bus!



Av Yvonne Söder - 15 april 2010 21:34

Ja det kan man lugnt säga. Jag kastas mellan glädje och sorg. Ena dagen köper jag en ny hund i Norge andra dagen blir jag utredd av läkare, sjukgymnast och psykolog......

men jag ska fokusera på det som jag mår bra av och det som ger mig styrka, mina hundar och mina vänner. Valparna växer och utvecklas, de är framåt och frimodiga när det kommer besök. Den enda som kan ställa till det är Pia.....för det är ju hennes valpar....tror hon ja! Hon tar uppgiften på blodigt allvar och jag undrar i mitt stilla sinne: HUR blir hon när hon får egna valpar??????


Nästa vecka kommer nytillskottet från Norge, en koselig tispe.......

  

Kolla in den kistan......

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards