Alla inlägg under mars 2009

Av Yvonne Söder - 31 mars 2009 12:23

Wanja Lundby-Wedin! Jag trodde bättre om Dig!

Det är Din för-b skyldighet att kolla vad du skriver under om Du har ett styrelseuppdrag! Att sedan komma med så dålig ursäkt att Du är förd bakom ljuset....fy fy fy! Om Du hade läst ordentligt och upptäckt det "felaktiga"? hade Du inte behövt sitta där Du sitter nu? Alltså: Ditt eget fel!


Det är lika om jag blir stoppad av polisen för fortkörning.

- Näe men snälla konstapeln var det 50 här? Det hade jag ingen aaaaaaaaning om....

Det är min skyldighet när jag är ute i trafiken att känna till reglerna.


Det är på tiden att den här "skyddade verkstaden" som styrelserna verkar vara öppnar sina dörrar och visar vilka fega, giriga människor som sitter och håller varandra om ryggen! En annan reflektion: hur f-n har hon tid? att vara LO-ordförande och ha ett flertal styrelseuppdrag också? Jaaaa, tänkte inte på det! Det är ju DÄRFÖR hon inte hinner med att läsa ordentligt vad hon skriver under? Stackarn....*ler och hornen växer i pannan*

Tack! Nu känns det bättre när jag fått gafflat av mig lite!

Ha det skönt idag!

Jag mår illa av sånt här!

Av Yvonne Söder - 30 mars 2009 18:33

När jag kom hem från eftermiddagspromenaden med 3 apskitiga hundar ringer telefonen:

- Yvonne!

- Hej, jag heter Peter och ringer från Pocketböcker!

- jaha

- Vi har ett erbjudande just nu till dig!

- nja, jag har inte råd så tack för att du ringde

- Vi erbjuder nu 3 pocketböcker gratis och sedan kommer ett erbjudande per månad och du väljer själv om du vill ha den eller inte.

- Tack men, jag har inte råd! Jag lånar på biblan och av kompisar

- Vi kan skicka 5 pocketböcker gratis till dig! Vad säger du om det?

- Tack snälla du men jag säger i alla fall nej!

- Om vi skickar en Mercedes Cab 2008 års modell gratis då?

- tystnad från mig.

- Hahaha j-ä kärring å va envis! Och så känner du inte igen din egen son......

Det var min som Magnus som gav igen från igår!

Där fick jag!

Av Yvonne Söder - 29 mars 2009 20:25

Jaha, ska jag vara tacksam att huvudvärken försvunnit? För sen kom förkylningen, med rinnande näsa ont i halsen och hes. I dag har två av mina barnbarn med mammor varit här. Det blir full fart om jag säger så. Först så skulle de bada... Jaha, det är bara att sätta fart. En bra stund kan vi tre vuxna prata ganska ostört. Sen skulle de ut och cykla... Då skulle de ha lite hjälp ute så då fixade mormor/farmor lite käk. När de alla åkt hem kände jag att jag nästan tappat rösten helt, då ringer telefonen. Det var Fridas matte som just kommit hem från 2 veckor i Indien och ville höra hur hennes lilla Fridis haft det på "panget"? Sen ringer telefonen igen:

- Yvonne!

- Ehh, ursäkta då har jag ringt fel! säger en man. Jag tänker: oj, vad lik Magnus han lät.....

- Jaha, det gör inget svarar jag, och lägger på

Efter någon minut ringer det igen:

- Yvonne!

- Ehhh, är det du?

- Ja, det är Yvonne!

- Det är Magnus! kände f-n inte igen dig! vad har du gjort? varit på hockey eller?

Hahaha jag är superhes! Nu skulle man kanske ringa och busa med kompisarna när ingen hör vem man är?

Det här är Ulla-Bella min sekreterare!

Kanske ska låta henne svara nästa gång. *asg*

Av Yvonne Söder - 27 mars 2009 22:00

ÄNTLIGEN har jag fått tillbaka MITT huvud!

Om än lite "shaked". I morse vaknade jag och kände att det hade släppt. Tur var väl det för jag hade en tid hos revisorn att lämna papper och sedan lunch på Thai resturangen med en väninna. Efter det skulle jag till Biltema och köpa en cykelhjälm till Lillan (barnbarnet). Jag fattade inte att de är reglerbara i nacken så jag gav bort hennes hjälm till grannflickan.....pucko.

Jag var på så gott humör och svängde in på parkeringen, där satt en ursöt tjej och mumsade hamburgare i bilen brevid, jag log och öppnade dörren....Nu ska Malin (dottern) sluta läsa.....

Vinden tar tag i dörren och slår upp den på den andra bilen! shitshitshitshit, jag går ur och kollar. Som tur är blir det "bara" en liten fläck på en gummilist och killen som äger bilen är på lika gott humör som jag. TACK TACK TACK snälla rara gulliga du! Nu kan Malin läsa igen.....och jag kan tillägga att hade det varit hennes bil hade jag inte kunnat skriva det här inlägget.......

När jag åker hem ska jag lyssna på musik, jag har ju i biltvätten förstört min antenn så radion var bara att glömma. Jag hittar en CD-skiva med Skooter jag fått av sonen och sätter fart. J-AR va kul det var, full styrka på boosern (kanske heter nåt annat?) och min stackars gamla Volvohäck fick göra skäl för sig. Jag kör som en tokig och får häng på unga "Leffe" i en SAAB 9.5 Jag känner vägen sedan 20 år tillbaka och har fördel av att veta var jag ska ladda för att hinna om på ganska korta sträckor. Snart är han ett minna blott i backspegeln, trots att han har snabbare bil. "Gammal är alltid äldst"  BIG SMILE, haha han blev säkert skitsur när han såg att det var hans "morsa" som körde den galna bilen han hade i arslet....

Skooter! jeeaaahh, jeeaaahh.

Men sen hinner jag upp Helge....ni vet han pensionären med keps och Volvo. Suck då var det slut på det roliga. Resten av resan hem gick i 73 km/h.....

Jajaja, jag har i alla fall inte ont i huvudet längre.


ps jag undrar vad mina vänner skulle säga om jag köper mig ett par haremsbyxor på gina tricot, och har dem på nästa utställning? förlåt men vad är det för mode? fuuuuuult ds

Av Yvonne Söder - 24 mars 2009 18:54

För det är inte ok! Att låna mitt alltså och lämna ett j-a skithuvud till mig!

Ett huvud som i en veckas tid gjort ont, bankat och ställt till oreda i vardagen. Ja, jag vet att jag fått ny medicin som ger dessa biverkningar men jag vill ändå veta vem som nu har mitt glada, lugna och snälla huvud.

I går tänkte jag åka till "Hilmer" bror min och äta ärtsoppa, men fick ta till det tunga artilleriet ******* för att överhuvudtaget *haha* kunna gå på toan. Inte kul!

 

Får se om jag repat mig till slutet av veckan......kanske ärtsoppan finns kvar?

Ta hand om Er!

Av Yvonne Söder - 22 mars 2009 18:54

Jag lovar, men man kan faktiskt undra? För de äter ALLT ute! Idag har jag jobbat och det blev lite sen promenad. Jag har ont i huvudet och det verkar de utnyttja! *morr* Förmodligen är jag inte tillräckligt med.  Först hittar Frida en död råtta.....hon bara luktar på den men så kommer Pia....JAG VILL HA DEN! säger hon och tar den. Jag kastar vantar, koppel och skriker och stampar, vem bryr sig? Jag får till slut av henne den och stoppar den i en bajspåse. Efter en bit till hittar Elsa något som hon rullar sig i....då får jag spel!

JAG ORKAR INTE!

Det innebär ju att jag måste bada henne när jag kommer hem....När sedan Frida hittar en hundspya, ja, det var halvsmälta kulor, och alla hjälps åt att börja käka,

DÅ tänkte jag:

- Jag GER bort dem GRATIS!!! Vem vill ha dem?

Huvudvärken blev inte bättre om jag säger så....


Av Yvonne Söder - 22 mars 2009 09:13

Japp! Då har jag drömt igen.....

Grannen frågar om jag kan ta hans bil och skjutsa honom till busshållplatsen? Ja, visst! Säger jag och när jag kommer till bilen är den som en beachbuggy, ni vet bara bågar ingen plåt. Kallt som f-n men jag skjutsar. Jag frågar honom varför han inte tar hojen (mc)? men han säger att han sålt den. Han hade en röd Bugatti, åhhh en riktig goding. När jag är hemma igen möter jag Camilla (Mary Kay repr.) som frågar om jag kan leverera smink till frissan på hörnet och ta betalt? Ja, visst! Jag kommer dit och lämnar påsen med mascara och får pengar av frissan. När jag ska gå är mina skor borta. Vi letar och letar och till slut går hon in på Internet och söker.....ehhhh. Hon ska skriva ut något och har jordens långsammaste skrivare. Jag säger: du skulle ha en snabbare skrivare? Hon blir skitarg, stirrar mig i ögonen och säger:

- Du har inte en aning om hur stressad jag är? Jag ska förbereda ett bröllop till den 5 maj....och jag tänkte ge dig ett par skor från butiken, därför letar jag här. Ok säger jag det var snällt. Efter en stund kommer det ut en lista och hon konstaterar att de inte har nr 38...jag blir arg och travar därifrån, barfota. Då upptäcker jag att hundarna varit ensamma sedan morgonen och börjar springa. Jag springer i kapp mannen som ALLTID springer förbi där min dotter bor. Ja, visst! honom har jag inte en susning mot, möjligtvis om jag satt på cykeln.....


Varför blev drömmen så? Jo, igår talade jag om:

*att köpa nya skor

*att köpa ny mascara

*min bil, hur länge kommer den att knalla på?

*när kommer första motorcykeln för våren?

*och att jag måste tagga ner för jag stressar för mycket


Nu ska jag sätta på kaffe, flickorna och jag har varit ute i vårsolen och hört Lövsångaren, är det möjligt? DÅ är det vår.

Ha en skön söndag!



Av Yvonne Söder - 20 mars 2009 21:13

Jag äääääälskar dans! Det är svårt att gissa vad svenska folket röstar på men JAG tror att Laila åker idag, tyvärr. För hon är otroligt duktig! Idag orkar jag inte heller vara vaken, jag har fått ny medicin som gör mig ännu tröttare.

Men, jag sätter in en bild på Magnus i alla fall.....svag för muskler som jag är.


Foto TV-4

I morgon börjar Robinsson! Är alltid lika roligt att se vilka som står pall för den psykiska/fysiska pressen.

Nu ska jag ta flickorna på en kissrunda och sedan i säng.

Natti natti

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards