Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Yvonne Söder - 20 juni 2009 13:02

Vi längtar efter Dig, Jon!


 

ALLA ni, och ni är SÅ MÅNGA, som vill veta hur det går för Jon, snälla läs bloggen! Ring inte! Messa inte! och särskilt inte på morgon eller kvällar! Både jag och Malin har fått påringningar då vi äntligen har somnat.... Hjärtat hoppar upp i halsgropen och Malin tänker: det är från sjukhuset, nåt har hänt! och jag tänker: Det är Malin, nåt har hänt!

Jag kan tala för Malin också att det är bara fööööör jobbigt att om och om igen prata om det. Det är sååååå tungt att bara tänka sig hur det är, att min dotters man, min svärson den unga, vackra och javisst tjurskallig som få *ler* men att han inte vet sin dotters namn eller kan tala om var han bor, eller kan gå upp ur sängen om han vill...

Idag är läget stabilt och vi tror att han kommer att komma hem till oss så småningom.

Föreställ er att jag ska prata om detta mellan 3-9/ggr (snitt på telefonsamtal/mess/mail) om dagen.....varje gång får jag ångest och blir ledsen och gråter och när jag äntligen hämtat mig ringer nästa....

Malin har fullt upp med att vara hos Jon, att delta i hans rehabilitering med sjukgymnastik och tal/minnesträning och allt annat som hör denna händelse till. Så försök förstå att när hon åker från sjukhuset på kvällen är hon fullständigt urlakad och att då prata i telefon och om och om igen berätta hur läget är blir bara för mycket!

Vi, är SÅ innerligt tacksamma över alla er som tänker, ber och skänker värme i denna svåra stund.

Men försök respektera och förstå att vi inte ORKAR prata om det, om och om igen. Jag blir ledsen bara jag får mess/mail med frågan om hur det är? Jag gråter tom när jag skriver detta...

Mitt i allt detta hinner vi inte själva bearbeta vår sorg, ledsenhet, smärta, ilska och oro för alla samtal/mess/mail som vi måste besvara.....

I går var jag så ARG! I dag är jag ledsen, Hur f-n i h-e kunde det gå så fel??? VA???? Själva hjärtoperationen gick ju kanonbra..... Återigen frågar jag mig: vad är det för mening med det här?

Jon, kom hem till oss snart! Jag ska baka kanelisar och göra Lasagne så du kommer att äta tills du tröttnar.....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards