Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Yvonne Söder - 17 juni 2009 23:02

Min kära granne Helena som ska försöka se till att mina blommor överlever ringde idag:

- Hej! jag har sett till dina blommor nu men jag har en fråga?

- jaha? har du vattnat mina sidenväxter?

- nej, jag undrar om du gjort lumpen?

-va??????? gjort lumpen? hahaha nej verkligen inte! vad menar du med det?

- Jo, min pappa sa att det är bara i lumpen man lär sig bädda sängen som du gjort......att kunna släppa en peng och den studsar upp i handen igen.....

Jag fick mig ett riktigt hjärtligt skratt! Tusen tack för det!

Och jag måste erkänna att jag bäddar bara när jag ska åka bort.....Varför? Ja, för att grannen ska få sig ett gott skratt kanske? *skrattar*

Lillan hämtades av farfar Tommy och Lena för en stund sedan. Hon blev såååå ledsen på eftermiddagen och sa att hon ville inte vara i Värmland....hon ville vara hos farfar i Östhammar....lilla gumman. Jag lät henne ringa till farfar för att hon skulle lugna sig men då blev hon bara mer ledsen. Sen sa farfar att han skulle komma och hämta henne och hon torkade tårarna och satte sig i mitt knä och gosade. Lilla lilla gumman, hur ska jag göra nu ensam här! Nu kommer jag att ha tid att tänka och DET VILL JAG INTE!!!!!

Men allt det bästa för mormors lilla prinsessa. Och det tyckte farfar med. Klart han åker 60 mil efter jobbet för hennes skull....så är det bara.


Mormors duktiga tjej! som hjälpt till varje dag att se till djuren. Och det var viktigt att vi kollade om det kommit några fler ägg som hon skulle ge farfar.....

till pannkakorna!

Av Yvonne Söder - 17 juni 2009 11:52

Först vill jag säga till ALLA där ute att jag ORKAR inte prata i telefonen mer om hur det är. Jon är stabil men vi kan inte blåsa faran över än då svullnaden som trycker på hjärnan finns kvar. I går hade han i alla fall fått fram:

-mummel mummel pippi? Och det var att han undrade hur Nathalie hade det. Jag skickade lite bilder som Malin skulle ta med till honom idag. Just nu vill jag fokusera på att lilla Nathalie har det roligt och skönt med sin mormor i Värmland. Jag förstår att ni av god vilja och omtanke hör av er men det går inte så länge jag har lillan här, och det är bara för jobbigt hela situationen. Igår var vi till ICA i Nybble och handlade lite, vi köpte glass och satt utanför och åt den i solen. Då kom en gammal farbror och hälsade på lillan, han pratade bred värmländska:

- josså här sitter du å äter godis?

- näe jag äter glass, svarar den lilla prinsessan *ler*

Idag blir det mer pannkakor! Vi plockar äggen uppe hos hönsen och går direkt ner och gör smet! Underbart! Vi hystade ut ALLA hundarna i hundhuset i går och fick sova 8 timmar!!!!! Välbehövligt kan jag säga! Jag vaknade av en liten hand som smekte min kind:

-mormor, kan vi gå upp nu?


Det här är ljuvligt att snusa på! Hur många de är? ja, det kan ni försöka räkna ut! *skrattar*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards