Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Yvonne Söder - 13 juni 2009 21:33

Sitter som bekant ensam med en massa djur i Värmland, då känns det skönt att få använda tangentbordet för jag ORKAR inte prata om det som händer runt oss nu! Det känns som ett vacum i huvudet. Jag har kollat att alla djur har mat och vatten och släppt in och ut hundar men inte mer.....finns ingen ork idag.

I morgon bitti åker jag till Alunda för att hämta hundar och barnbarn och tar dem med mig ner hit. Då lär det bli full rulle ett tag med en 3,5 åring som har i genomsnitt 250 frågor/dag. *ler* hon är inne i "varför" perioden.

Här blandar jag en brygd som jag skickar via telepati till svärsonen Jon så han repar sig och överlever!

Det är faktiskt där vi står nu!


En brygd med: massor av energi, kärlek och omtanke.




Av Yvonne Söder - 13 juni 2009 14:23

Det är ju en gammal klyscha men ack så sann. Det har jag märkt de senaste dagarna! Vänner, vilka är det?

För mig är det en person som utan att kräva något tillbaka ger sin hjälp helt osjälviskt. Som aldrig förväntar sig något tillbaka utan blir bara så där jätteglad om man kommer med en liten present för att tacka för hjälpen. Kommer man inte med en present har de heller ingen tanke på det! De är få! Mycket mycket få! Min bästis mamma erbjöd sig att åka 60 mil för att hjälpa mig! Bästisen och hennes man erbjöd sig att hämta barnbarn och hundar och sedan åka en resa på totalt 70 mil, för att hjälpa mig. Det är RIKTIGA vänner, som utan att fundera på tid och pengar erbjuder sin hjälp. Det finns också de som bara med att höra av sig på telefonen ger energi och stöd.

Man ska heller inte ta någon för givet och tänka att: Ja, men jag som har hjälpt henne/honom så mycket var är hon/han nu? Då blir man bara en bitter surkärring.

****************

När du behöver hjälp, räck ut en hand och se vem som tar den? Ibland kan man bli förvånad vem som tar den och dessutom ger en energi.

***************

De som i den här situationen vår familj sitter i, har frågat om de kan hjälpa till men NÅGOT? Vad som helst! Har varit många. Jag vill både å mina vägnar men även Malins (dottern) säga:

TACK, TUSEN TACK TILL ER ALLA SOM VI VET FINNS DÄR UTE!

Jag nämner inga namn för då kan ni ge er på att jag glömmer någon..... och det vill jag absolut inte.

Så här går det till idag!

Med mycket kaffe & alvedon!

Känslomässigt urlakad är en bra beskrivning idag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards