Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Yvonne Söder - 3 juni 2009 22:02

Jag ska börja med att berätta vad Nathalie sa i morse när vi skulle göra oss i ordning för dagis.

- Mormor, jag vill inte gå på dagis idag!

- Varför? Frågar jag.

- Det är så tråkigt där.....

- Va? Det är väl kul på dagis?

- Men jag har tandvärk också!

- Oj, då sa jag, det är nog för att dina tänder växer!

- NEEEEEEEJJJ!!! Jag vill INTE ha långa tänder! Skriker hon. Hahaha, hon är för söt!

Idag lastade jag bilen full med diverse som skulle till tippen. Jag hämtade Nathalie på dagis så hon fick följa med. Hon är inte blyg minsann! Hon hoppade ur och frågade: Vad gör man här? Jag förklarade att i de olika kontainrarna kastar man saker och då vänder hon sig mot killen som jobbar där med en tom färgburk i handen:

-hörru, farbrorn var ska jag kasta det här?

Och han pekade och visade och förklarade, det ska börjas i tid. Rätt som det är hör jag frågan igen och hör killen svara:

- jaaaa, men vad är det där för fint?

När jag tittar till är det Pias stickade tröja som hon har liggandes i bilen. *skrattar* Jag började genast kolla om hon slängt annat som INTE skulle slängas....

Så här gott sov hon första natten i nya sängen! Pia ligger under täcket!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards