Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Yvonne Söder - 14 juni 2009 23:12

Vaknade kl 05.30 av ungtuppen som håller på att lära sig gala..... upp och stänger fönstret men kan inte somna om. Lika bra att gå upp och sätta på en kopp kaffe, ehhh näe skulle inte tro det. Då är det nämligen 10 dvärgschnauzer som blir jätteglada! Jippie! ska vi får gå ut redan!

Ligger kvar och funderar. Vad livet kan svänga snabbt, här om dagen ojade jag mig över mina självsprickor och mitt stukade lillfinger..... so what?

Jag hämtade lillan och hundarna idag, på vägen tillbaka så stannade vi på McDonalds och käkade. Ska du kissa innan vi åker igen? Näe. Vi hinner inte mer än några mil: -mormor jag är bajsnödig. Jaha, just nu ligger jag i 130, nej jag menar 90 *ler* på motorvägen. Jag kan inte stanna här för då kommer polisen säger jag: uuuuhhhhäääää! jag MÅSTE bajsa NUUUUUU! Operation övertalning, distraktion sker för fulla muggar! Vi hinner till Dinners i Arboga.

Mötet mellan hundarna gick suveränt, men som jag alltid sagt:

Chottis har trevliga hundar och ett bra ledarskap.

Sting (ung border collie) säger till Jim (gammal kastrat)

- jaha och vem är du då som kommer här och kommer? 

- Tare j-igt lugnt din lilla snorunge.....svarar Jim

- Vaddårå? svarar Sting och ställer sig på tårna...

- Hörde du inte vad jag sa? Pang sa det och Sting fick sig en tjottablängare!

Sen lekte de som de känt varandra länge. Enja (Salukin) stod bakom verandastaketet och tittade..... Ella (dobermann) galopperade glatt runt som en kalv och tyckte livet lekte så det här ska nog gå bra.


Återigen ber jag till de högre makterna, om det finns några? att min svärson som nu är flyttad till Neurokirurgiska intensiven ska hämta sig och komma tillbaka till oss . Fy, vad det låter otäckt bara att skriva ordet, och det är det.

Vi tänker och förmedlar den styrka och energi vi har.

Malin min kära dotter! Nu kan du ta hand om Jon helt och hållet för resten av familjen tar jag hand om.


Puss och kram och godnatt!

hoppas tuppjäveln har sovmorgon!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards