Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Yvonne Söder - 27 juni 2009 19:21

I morgon kommer folket hem som bor här! De har, om ni missat det varit i USA. Som varje år när jag varit här har jag sett till att det är städat och fint när de kommer hem. Och jag har alltid fått kredit för det. I år är båda flickorna hemma, 14 & 16 år. Städa era rum är ni snälla.....okej, vi gör det.....Men..... ehhh... vad menar JAG med städa? Vi hade lite olika uppfattningar där.

En av flickorna hade som uppgift att städa badrummet och den andra till kaniner/marsvin. Vi hade olika uppfattningar där också....

Men som den borna kontorsråttan med administration som specialitet jag är gjorde jag en lista till tex städningen av badrummet:

*******************************

Lyft ut mattorna, skaka dem utomhus, lägg dem att vänta utanför.

Dammsug golvet.

Skura toan utvändigt och invändigt.

Putsa speglarna.

Skura handfat uppepå och inuti.

Plocka in det som står på handfatet i skåpet.

Våttorka golvet.

Lägg på mattorna.

Invänta besiktningsmannen, ehh kvinnan.....*smile*

Bara ett nedslag på besiktningen, man kan lyfta av toalocket och göra rent under/vid fästena....jag vet! jag är lite av ett hygiensvin, men toa och kök ska vara nästintill kliniskt! 



De är nog glada när hygienhäxan åker hem!

De var jätteduktiga! Jag kryddar min berättelse lite men inte listan! Jag hoppas att min väninna från stan som bott hemma hos mig städar efter sig! Typ slänger tomma vinpavor, chips- och godispåsar och eventuella spår efter en man. Det skulle väl skrämma livet ur en gammal nucka som mig......

I morgon är det söndag, och skämt åsido så ska jag till Visnums-Kil kyrka kl 18 för de har musikgudstjänst där då. En väldigt vacker gammal kyrka, jag tänder ett ljus för Jon, ända tills han är hemma hos oss. Det går framåt för honom, varje dag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards