Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Lite skitprat så här på morgonen.....

Av Yvonne Söder - 26 juni 2009 09:17

Eftersom de flesta som läser min blogg är hundägare ska ni få höra en fantastisk nyhet! Det finns bajspåsar som man bara lägger över bajshögen och sedan viker den sig själv runt och knyter ihop.......

Ja, så klart har jag drömt igen men jag ser det som positivt för det var länge sedan. Jo, men ni vet ibland köper man påsar när man är på en marknad och förbannar sig själv när man kommer hem för att de antingen är svåra att öppna eller av så dålig kvalitét så man då och då kör ett finger ner i bajset. Jag hoppas Ni alla har ätit frukost eller inte är äckelmagade?


De bästa bajspåsarna är ICA:s, långa och kraftiga. Jag har slutat titta på prislappen för det är så lite i hela ekonomin när man har två små hundar. Men när det gäller hundmaten tummar jag INTE på kvalitét! Då kör jag Royal Canin (Senad, jag tycker om dig ändå) *internt skämt* om jag gladeligen kan dricka en flaska dyrt rödtjut på helgen kan jag unna mina älsklingar bra foder.

Det var det hela för en stund, idag ska jag försöka få lite färg på andra ställen än armar och ben, när jag såg mig i spegeln efter duschen igår såg jag ut som min farfar brukade göra på sommaren. Bonnabränna! Nej jag ska inte gå naken! Även om det inte finns grannar får man tänka på tonårs tjejerna, hur de kan skratta så de får kramp. Det vill man ju inte.

Ut och njut av solen ni som kan!


En favorit i repris!


 
 
Helena

Helena

26 juni 2009 09:45

Det gör du helt rätt i, Yvonne! Gå ut och lägg dig i solen och pressa lite. Du vet ju hur den svenska sommaren kan vara - beräknelig. Så passa på medans lampan lyser. Själv tillbringar jag dagarna med barnen nere på Landbadet och njuter. Jätteskönt!
Hoppas vi får fler positiva nyheter om Jon och Malin under dagen!
Jättekramar / Helena

http://www.helenastark.com/bloggen

 
Maj-Britt

Maj-Britt

26 juni 2009 10:07

Jag ser att du är en rolig person som orkar skriva om bajs på morgonen och det du beskriver från din dröm låter trevligt. Dröm är dröm och saga saga (Aneta Fältskog) och har man haft(och har)hundar så utarbetar man en teknik med bajspåsar som låter nästan som din dröm.
Fortsätt njuta - jag gör då det!

http://brianne.bloggagratis.se

 
Sussie

Sussie

26 juni 2009 11:11

Det ska då vara du till att prata bajs på morgonkvisten ;)
Puss o kram kära syrra :)
Njut av solen nu!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Maria o Snoddas

Maria o Snoddas

26 juni 2009 12:24

Coop har också bra bajspåsar... Förut köpte jag de gröna, kennelklubbens egna, men det blir dyrt att åka till utställningar bara för påsarna... Har du sett att det finns, påsar som doftar, de luktar skit rentutsagt..Håller helt med dig om maten (Royal) det blir inte dyrt en påse räcker till min älskling i ca 3 månader...

http://www.snoddashemsida.se

 
Ingen bild

Lena

26 juni 2009 13:08

Va synd att det bara var en dröm, för det lät verkligen som en dröm, tänk om den kunde skutta upp och lägga sig i papperskorgen också? Det kan du fortsätta att snickra på i nästa dröm.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards