Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Det här ser man inte varje dag....

Av Yvonne Söder - 18 januari 2009 16:28

 

Ja, mitt på skogsvägen låg ett lodjur. Det hade nysnö på sig och Malin hade gått dagen innan på eftermiddagen så det måste ha skett någon gång under natten morgonen. Mycket tråkigt att se den död, jag såg en levande i höstas på väg in till Uppsala, den sprang över vägen.

I morgon ska en viltvårdare komma och hämta kroppen för obduktion och se vad den dog av. Jag kommer att återkomma med det. Men som sagt: idag räckte inte bajspåsen till.....


 
 
Sussie igen

Sussie igen

18 januari 2009 16:37

hmm...nu är det snurrigt värre. Inget inlägg? Å inte får man veta vad ni hittade? Nähä...får väl kolla lite senare då.
Kramis

http://www.kenneltwix.se

 
Susie

Susie

18 januari 2009 16:39

Hej!
Men va häftigt!! Lodjur...! Det har inte jag sett "live" förutom på djurpark, å det räknas liksom inte...:)
Synd bara att jag inte kan se bilderna..:(
Kram/Susie
PS. Holly kom hem i torsdags!

http://www.esslex.se

 
Sussie igen

Sussie igen

18 januari 2009 16:40

Oj, va lustigt! När jag skickade iväg kommentaren ploppade inlägget upp...ja dessa datorer!
Men KÄRA NÅN!!! VA?!? HÄFTIGT!!! Men så synd som sagt att den är död!
Måste hämta Kenth så att han oxå får se!!!
Kramis

http://www.kenneltwix.se

 
Sussie IGEN!!!

Sussie IGEN!!!

18 januari 2009 19:22

Var precis inne på Bilder o kollade o fick mig ett skratt. Är det en gunghäst Rufus sitter på? I sin fina "jacka" *ler*

Jättefin bild på startsidan på PiaLotta :)...ja jag säger då det...karriären som tass-fotograf åt kennel Virvlans är över :(( Får hitta ett annat kall här i livet...*ledsen i ögat*

http://www.kenneltwix.se

 
Lena

Lena

18 januari 2009 21:06

Neej, fy och usch! Hittar du bara en massa lik på dina prommisar?
Stackars lilla Lo-djur!

http://www.nogg.se/rallylydnad

 
janina

janina

18 januari 2009 21:09

sussie var inte ledsen över det. du får bli barnbarnens förstefotograferare istället. inte illa eller hur? deras tantatönt lyckas inte så vidare värst bra med deras fotografering.

fast med theo kan vi nog kanske avvakta liiiiite.....fniss, skratt( fastnar i halsen) söt, hmm nja visst men inte som en snuzze.

y. hur många kreationer har den lilla primadonnan pia nu i sin garderob? hon är ju bara för sööööööööööt

http://www.nogg.se/theotheoneandonly

 
Malin Hedén

Malin Hedén

18 januari 2009 22:07

Två brudar från Silopen var här på kvällningen och hämtade kissen. I morgon ska det till SVA. Siloperna tyckte det var litet och mycket magert? De hade tydligen sett fler. Det har ju INTE jag, så jag tyckte det var STOOORT *skrattar*. Magert såg man ju tydligt att det var tyvärr.

Sussie!
Dina bilder är fantastiska!!! Nu är du orättvis mot dig själv. INGEN kommer någonsin att bräcka ditt porträtt på Piapluttfismaja *LOVE*. Spelar ingen roll hur mycket vi skulle anstränga oss.
Puss och kram till dig

http://www.malinheden.se

 
janina igen

janina igen

18 januari 2009 22:27

MALIN visst är sussies bilder superbra men kanske inte på pia"prutt"gullrumpa, ja jag VET vad hon gjorde inne häromkvällen minsann.hihi

men jag tror att sussie i grund och botten är släkten trogen och självklart då sina barnbarn, vilken mormor skulle svika sina älskade små gullpojkar??? IZAC OCH THEO vi saknar dig "mommo",blink,blink,fniss.

även om vi avgudar den söta piapluttnosgullungenrumpnissan söder

http://www.nogg.se/theotheoneandonly

 
Sussie igen

Sussie igen

18 januari 2009 23:52

Hahaha...tack o bug o bock, men det var inte för att fiska beröm jag skrev det. Jag har ju ögon att se med så nog kan jag skilja på bra eller BRA bilder ;)) Men goa e ni iaf :)

Du Janina, nu slog du rekord i långt Pia-namn! Trodde mitt var långt men det var ju inte ens hälften så långt. Å du, inte glömmer jag bort "mina barnbarn", jag looovar :))

Näe nu ska jag göra ett nytt försök att sova, funkade inte för någon timme sen fast jag är så trött. Men skam den som ger sig!

Nattinatti o kram!!!

http://www.kenneltwix.se

 
Ingen bild

Yvonne S

19 januari 2009 19:26

Förtydligande: för er som INTE jobbar inom branschen så är Silopen: Polisen. Hade jag ingen aaaaaaaning om! yrkesjargong.
*skrattar*

 
Sara

Sara

19 januari 2009 20:55

Stackars lilla missekatten! Jag såg ett levande när jag var i 10-årsåldern.

http://www.hezzy.se

 
Chris

Chris

20 januari 2009 16:25

Det var mig ett kraftfullt djur! men SÅ mager..
Synd att den lille inte levde!
Det är synnerligt inget man ser varje dag.

http://minapinnar.wordpress.com

 
Johanna

Johanna

22 januari 2009 08:54

Oppss.. Vilken kisse ni hittade! De är så ståtliga och fina, tråkigt att den var död. Det är ju 2 lodjuret som hittas i denna kommun på kort tid.

http://leia1313.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards