Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Yvonne Söder - 6 januari 2009 12:18

Jag vet inte, *skrattar* det får Ni själva avgöra. Jag satt bara och tänkte på hur mitt liv som uppfödare ser ut egentligen.

Självklart ska Du tycka om mig, och då särskilt när jag har en kull valpar för då kan jag sitta och stirra ner i valplådan i timmar. Fotograferar valparna i tid och otid, pratar i telefon i timmar: om hundar. När valparna är 4 veckor kommer valpköpare hit var och varannan dag och ska bjudas på kaffe och prata: hund. Du ska inte tycka det är jobbigt att gå med en skurmopp i handen under 4 veckor innan valparna flyttat, eller att Du störs i bästa TV-programmet för att valparna ska ha mat eller någon har bajsat. Gilla att gå upp klockan 6 för att ge valparna sitt morgonmål så de inte väcker grannen med sitt skrikande. Du ska inte tycka det är jobbigt att det är kiss och bajs överallt. Under vår/sommar gå upp i ottan och åka med på utställningar och vara ”passopp” bära stolar, burar och matsäck, servera kaffe och goda mackor, och inte bli sur för att jag bara ser och pratar med folk om: hundar. Du ska tycka om att laga och äta god mat med mig och ta ett glas gott vin därtill. Du ska åka till Värmland och lära Dig göra Lennarts Bearnaisesås, det är ett inträdesprov. Jag är en utpräglad ordningsmänniska och skulle bli galen om jag hittade dina använda strumpor i soffan i vardagsrummet, eller tidningen utspridd på golvet på toan. Men mina stickningar, mönster, sygrejor, hundtidningar, kaffekoppar och alla hundleksaker flyttar Du inte på! Du ska också veta att Du ligger väldigt risigt till om Du inte fäller ner toaringen eller inte torkar upp efter Dig när Du duschat. Om Du ska låna någon av mina saxar MÅSTE Du fråga mig först! Som frissa, sömmerska och hundtrimmare finns det flera saxar i det här huset och alla har sitt speciella användningsområde. Skulle Du mot förmodan använda någon sax till fel ändamål står omedelbart Dina pinaler utanför min dörr. Bilen ska hållas ren både inuti och utanpå och vara fulltankad jämt ”omutifallatt” jag ska åka och träffa någon hundväninna eller annan uppfödare. I trädgården ska det plockas bajs varannan dag och klippas gräs efter behov. Tvättar gör jag själv för män brukar sällan lägga större vikt vid färgsortering. Har Du humor är rökfri och händig samt klarar av att var nummer 2 (jag är nummer 1) i min flock är Du kvalificerad och jag ser fram emot att mötas. Det är inget hinder om Du har en rejäl plånbok. *skrattar och slår mig på knäna*

Vad JAG ska göra? Jo, jag ska ge Dig små uppmuntrande tillrop och kramar när Du gör något bra och berömma Dig när Du serverar god mat och mer än gärna göra Dig sällskap. Du får följa med mig på långa promenader i naturen, plocka svamp på hösten, vi ska ha kul tillsammans, läsa, lyssna på CD-böcker, diskutera världen i allmänhet och livet i synnerhet. Och kanske jag stickar Dig ett par gosiga raggsockor om Du "sköter" Dig……


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards