Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Yvonne Söder - 9 januari 2009 21:16

Först måste jag kommentera Jessicas klänning! Är det samma galna stylist som gör kläderna till Gry? FY FY FY vad fult! Ingen stil över huvud taget. På så snygga tjejer som de båda, att de går med på att sätta på sig dylika hemska kreationer. *håller för ögonen och skäms* 

Oj vilken fröjd att se muskler och elegans i samma kropp! Heja Magnus Samuelsson, i Let´s Dance, jag har följt honom i alla möjliga tävlingar runt om i världen, på tv alltså *smile* han är dessutom en ödmjuk och trevlig kille. Att se honom dansa vals gav mig gåshud. Sen kom George Scott, boxare, WOW tänke jag, och jag hade höga förväntningar! men han såg ut som en riktig fjolla! Förlåt! men en boxare som rör sig så fjolligt som han gjorde, NEJ TACK! Manligt ska de va! Tänk Martin från förra omgången! HAN var SEXIG! Det ska bli spännande att följa det här, det är ett kul urval av deltagare, tyvärr är jag lite partisk eftersom jag gillar män. Tony Irving sa 2008 att man ska se på de som förändrar sig mycket de första programmen för det är DE som har potential att bli riktigt bra. Jag tror att tittarna väljer att Isabella eller Carl-Jan ska åka ut! Det här inlägget gjorde jag innan finalen. *hälsar tröttmössan*

Jag hejar på Dig Magnus! *puss*

Bilden från TV4.se

Av Yvonne Söder - 9 januari 2009 16:06

Ja mycket är det jag har i bajspåsen när jag kommer hem efter promenader med flickorna. Det kan vara allt från döda råttor till kantareller (i ny påse *ler*). Idag var så underbart väder +5 grader och flickorna njöt i fulla drag. Jag är ju som en gammal bil med dålig olja i -25 grader. TRÖG i motorn, så jag tyckte det var jätteskönt ute idag.

När vi kom till den lilla rasthyttan såg jag Elsa ha kalas. Det hade grillats! mums, brända korvar och blöta korvbröd. Jag kan säga NEJ! till henne och hon släpper och jag kan plocka upp det och lägga det i en bajspåse. Men Pia? *asg* jag är glad att det ingen som såg mig *skrattar* för jag ser henne springa iväg med en korv i munnen. Då kanske ni säger vad gör det om hon äter en korv? Jo, det är så här att det är jag och bara jag som ska ge henne något att äta. HON ska INTE äta saker ute! Jag lyckas pricka henne med nyckelknippan till slut och hon släpper korven. Jag kastar mig över den, för med pinnar får man vara snabbare än en kobra, och när jag tar upp den känner jag att den är lite för mjuk.....är det????? jaaa fyyyy f-n det är en bajskorv. Nu har jag tagit den med fingrarna och det luktar pyton. Jag försöker tvätta mig i snön så gott det går. På vägen hem har någon, tappat? en macka. Samma igen, jag jagar med nyckelknippan och lyckas till slut få tag på den. Då upptäcker jag grannen som står utanför sin entré och ler. Jag är ju inte så jättesmidig i stor jacka och med liten hund.

Så vad fanns i bajspåsen idag? jo, grillkorv, bröd, smörgås och bajs......Jag fick i alla fall röra på mig!

Innan promenaden var dottern Malin och Nathalie med hundarna Ella och Jim hemma och fikade. Då tog jag dessa bilder:

Tänk Dig för Ella, säger Pia

Nu varnar jag på riktigt!

Ja, men skyll Dig själv!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards