Direktlänk till inlägg 25 juli 2008

Fladdermus.......

Av Yvonne Söder - 25 juli 2008 14:22

Hahaha nu trodde ni nog nåt annat! *smile*

Nej, det var en riktig fladdermus i vattenhinken som jag diskar ur vattenskålarna i, hos marsvinen. Det kändes som ett uppblött löv när jag diskade ur en skål och jag skulle precis ta tag om det och skicka ut det ur hinken då jag såg små fötter frenetiskt simma. Jag hällde ut hinken i buskarna och den kravlade iväg. Jag tror faktiskt att jag räddade livet på den, för den var ju helt blöt och kunde inte komma upp ur hinken. När jag skulle ansluta slangen för att ge vatten till fåren hittade jag en padda simmandes i en hink som stod där. De är törstiga alla djuren nu när det är så varmt!

Häromdagen när jag skulle fylla på vatten till grisarna var hinken tom och på botten satt en padda! Stor som min knytnäve. Jag var då tvungen att klättra över och vicka ur hinken. När jag var över på andra sidan upptäckte jag att jag hade ju satt fast hinken för att de inte skulle leka med den om dagarna. Det var bara att klättra tillbaka igen och lossa på spännbanden. Över igen och släppa ut den stackaren. Bara den övningen är förenad med livsfara när det är jag som ska utföra den, smidig som ett kylskåp?

Med värmen kommer även bromsar, de tar ju stora köttstycken! Ovanför kossorna i hagen här bredvid surrar det ordentligt, av både flugor och bromsar. Det ser ut som hela svärmar av små gråsparvar. Stackarna!

Tjuren i mitten är så ståtlig! Där ligger han bland sina kor och kalvar. De är av rasen Hereford, köttdjur.

 
 
Ingen bild

Bästisen

25 juli 2008 20:10

Jo, det är inte alla djur som är gulliga ;) Din uppmaning om kommentarer tog tydligen skruv, va kul :)
Kramis!

 
Ingen bild

Bästisen

26 juli 2008 14:44

e här nu igen o kollar :) Man vet ju aldrig om det kommit in nåt nytt, det är ju full fart på den här bloggaren ;) Här är så varmt så det är inte klokt, känns som medelhavet. Vill oxå ha en ek!
Pussa alla skäggen o naturligtvis ska de högbenta oxå ha varsin :))

 
Susie

Susie

26 juli 2008 19:13

Hallåj!
Nyss hemkommen efter två dygn med sol o bad på en camping med hela ung-skocken, det gick hur bra som helst!! Tack o lov så hade vi "väder-guden" med oss...:)
Yvonne, det känns som vi bara måste träffas...!!! Hoppas att allt bara är bra med mina flickor, jag saknar dom såå..
Sen så kanske jag kan begagna mej av dina tjänster framöver...??! Tänkte om du kan tänka dig en vintersemester i Norrland när vi ska åka utomlands ...*skratt*
Ha det så bra så hörs vi vidare.
Kramis/Susie

http://www.esslex.se

 
Grannen

Grannen

28 juli 2008 22:21

Halloj!
Undrar om du skulle vilja hjälpa mig med lite ringträning? Lilltösen tyckte domaren var riktigt läskig! Men med träning så ordnar det sig. =) Ha det gott.
Hälsningar från karin alindersväg

http://leia1313.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

29 juli 2008 15:36

Har precis läst och skrattat mig igenom bloggarna eftersom jag inte varit här på ett tag. Du är bara för rolig. Hoppas du har en skön fortsatt sommar. Vi är ute och seglar med alla hundar. Går jättebra. kram Lotta

http://www.kenneltopaz.dinstudio.se

 
Grannen

Grannen

29 juli 2008 21:57

Vad säger du om att träna på tisdag nästa vecka runt 19.00?

http://leia1313.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Chaplin

30 juli 2008 23:39

Tack så himlans mycke för alla kramper du har orsakat mig!!!!!!!!!!!!
Kommer snart tillbaka, ska bara återhämta mig lite först, magmusklerna orkar inte mer skratt just nu.

lena hugestam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards