Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Yvonne Söder - 14 juli 2008 08:30

Japp, då har jag drömt igen. Det här var några dagar sedan men eftersom jag varit uppe sedan 05.20 idag för Ellen tror hon ska ha valpar (skendräktig hund) och mår illa idag. Nedkomsten är således nära......*suck*, så ville jag göra något för att inte dimpa ner i bingen igen. På med hurran och sätter mig vid datorn.Nu till drömmen:

Malin, (dottern) hennes kompis Maria och jag skulle delta i en gräsklippartävling. Nänänä inte som Ni tror! Åkgräsklippare, va? nejnejnej, den där gammaldags bensindrivna som man får dra igång med ett snöre och som inte går själv. Jag har fått en av min svärson till min lilla plätt, för han själv har en åkare till sina 5 tusen kvadrat eller nåt sånt. Jag har väl en så där 150 kvadrat. *ler*

Klipparen har fel på höger framhjul, det balanserar inte med de andra så den går lite trögt. Därför kände jag att det här var en riktig utmaning att delta i tävlingen. Malin och jag gick i väg före tävlingen och tittade på försäljarnas utbud. Jag skulle väl se om jag hittade nån hundkorg och dottern kanske ett hästtäcke. *asg*

När vi kommer tillbaka är det prisutdelning!!! va f-n!!! vi har missat tävlingen!!! Maria däremot är placerad och har som vinst fått: ett hopphinder till hunden (i trä som på apellen), en stor säck hundmat, stora rostfria skålar och mycket mycket mer.

Snopet? ja, men som tur var vaknade jag sedan och kunde leva med det. 

Framgår det att det haglar i min fantastiska trädgård!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards