Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Yvonne Söder - 20 juli 2008 21:54

Jag som är van vid små hundar! säger bara: SUCK! Den här graciösa hunden når hur långt som helst. Och dessutom är hon så tyst och smidig så jag hör henne inte. Ni som inte vet så är jag "kennelflicka" i Värmland och där har de en Saluki. En morgon gör jag två ostmackor, ställer tallriken på bordet vid tv:n och går tillbaka för att hämta kaffet. När jag sätter mig och tar en tugga av mackan är osten borta. Inget mer!!! Mackorna låg där de skulle men utan ost. Först tänker jag: glömde jag att lägga på osten? men sen ser jag en hund (dvärgschnauzer) som ser väldigt skyldig ut så jag morrar: VAD HAR DU GJORT???? stackars Ellen. En dag hittar jag inte min Mp3-spelare, jag VET att jag lade den på köksbordet när det ringde. Men den var spårlöst borta. Ni vet, man blir så där manisk! Jag letade överallt där jag tex aldrig skulle lägga den, men bara för att man inte tror på sig själv. Jag tog fram 2 bullar ur frysen till eftermiddagskaffet en dag och lade dem på en tallrik bredvid kaffekoppen. När jag varit på toa är bullarna borta?????? men, tog jag fram några bullar? Barn/kompostgrindar för en Saluki? skämtar ni? *asg* de hoppar över dem lätt som en plätt. Och dessutom otroligt tyst. En dag var det väldigt åskkvavt och varmt ute så jag öppnade fönstret på lilla toan för att få genomströmning i huset. När jag kommer in på toan är toarullen i tusen bitar???? HUR gick det till???  rullen står ju på handfatet? En liten påse står på köksbordet med min stickning i. MITT PÅ BORDET! när jag kommer in i köket ligger stickningen i soffan på andra sidan köket! Påsen står helt intakt kvar mitt på bordet! Då hittar jag min Mp3-spelare, eller rättare sagt jag ser ena öronploppen vid en av kuddarna. Resten ligger bakom soffan tillsammans med 2 bullpapper. Nu har jag i alla fall hittat spelaren och fått en klar insikt om att jag inte passar för en så stor hundras. Men jag kan inte säga annat än att hon är väldigt trevlig! *ler*

Jag har då hellre en hund som tar snus än snor!

(bilden lånad av www.hundmando.com)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards