Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Yvonne Söder - 7 juli 2008 20:41

Älgen Ellen, Elsa Nathalie och jag var på promenad i skogen i morse. Före regnet. Plötsligt kommer Ellen rusandes till mig med svansen mellan benen och gnäller. Kan bara säga att det är väl första gången jag ser svansen så! När jag böjer mig ner och ska kolla vad som är fel, kryllar det av getingar! *mooooaaahhhh* jag är livrädd för dem.

Med darrande händer var det bara att plocka en och en som borrade sig ner i pälsen på henne. Hon gnydde men stod still. Jag vet att jag inte är allergisk så jag tänkte stick mig ni bara era j-ar. Jag plockade ett tiotal och då främst i skägget. Jag vet sedan tidigare (Elsa bajsade i ett bo när hon var ett år) att man ska leta noga för de borrar verkligen ner sig i pälsen. Tur att hon var så nytrimmad då var de lättare att se. Fy! jag var så skakis efteråt. Ellen stod kvar och bara skakade när jag började gå. Jag gick vidare för att kolla om hon skulle följa med, men hon stod kvar. Jag tog henne på armen och bar henne en bit. Satte ner henne så jag skulle se i vilket skick hon var och fick sedan bära henne en bit igen. Som jag sa så hade jag Nathalie med på promenaden, hon hade sovit här på natten. Det är väldigt viktigt för henne att hon får ALLT förklarat för sig. Att behärska sig, vara lugn och förklara varför vi måste skynda oss lite hem..... suck. Till slut stannade hon och korsade armarna över bröstet och sa:

- Jag MÅSTE INTE gå fort mojmoj, jag har silverkona på mig.......... vad säger man. Ska jag bara gå? kommer´hon efter som en valp ungefär? NEJ, inte hon inte. Jag sade mycket, mycket lent: lilla gumman *sirap* vi ska ju hem och äta upp den där hallontårtan du tyckte så mycket om i går. Muta? javisst men, NÖDEN HAR INGEN LAG.  Grannen tittade storögt på mig när jag hade en hund i famnen en grinig unge och Elsa på släptåg. Inte likt mina hundar att bli burna.

Väl hemma gick Ellen och lade sig, hon skakade men hade bra färg på tandköttet så jag var inte så orolig. De kan ju råka i chock, men eftersom jag varit med om detta tidigare vet jag att det är bara att låta dem ta det lugnt. Till slut somnade hon. Det här var vid 9 tiden och vid 13 tiden gick hon ut i trädgården och tuggade på märgben, men svansen hängde som en "vattensvans": rakt ner! Pärsen var över.

Liten tös ur F-kullen, snart är det slut med valpbilder

*skrattar*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards