Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Yvonne Söder - 18 juli 2008 20:43

Tsatsikin, bearnaissåsen & lammkotletterna är slut! och Lennart är på Kreta! hur ska jag klara mig en vecka till? Visst är det honom och även Chottis väl unt att få åka på semester! men han kunde gjort lite mer *ler*

Jag kan inte hålla mig från bloggen utan måste skriva några rader. Jag är ju som sagt på en gård i Värmlandsskogarna. De har grisar, får, höns, kaniner, marsvin, katter och hundar. Idag har jag tex parat två hundar! efter det är hanen superkär i mig! han var lite si och så med att komma när jag ropade men nu kommer han som ett skott! *asg* han tror nog att han ska få mer rajraj. Mitt under parningen kom Glassbilen upp på gårdsplanen. Tadadadada, tadadadada, dada dada dada!

Alla började skälla! där satt jag på golvet med hundar som satt fast. TYPISKT! ELLER HUR? inte så bra att vråla: TYYYYYYSTAAAAAA!!!

Jag har varit i Kristinehamn idag, var tvungen att gå på Apoteket. Där var typ hela stan! Jag undrade för mig själv om man blir mer sjuk på semestern men sen hörde jag att det var barnbidrag & pensionsutbet.datum idag. Jaha! Men i Värmland låter det som på ett kafferep inne på Apoteket när det är mycket folk!

Jag surfade lite i går kväll och såg då en uppfödare som chipsmärkte hundar! hur f-n går det till? Stämplar han eller kanske bränner in ett märke i örat som ser ut som Estrella eller OLW? eller som ett räfflat chips *asg* förlåt men jag är lite av en riktig syföreningsordförade: alltså märker jag ord. Men jag har alltid varit bra på svenska och så även dottern som kallar sig själv "svenskläraren" när hon har något att anmärka på.

Så då kan vi konstatera att det heter att Chipmärka när man sätter in ett datachip i hunden. That´s it!

När jag ändå är i farten så såg jag ett tv-program om Kina igår. Där sa alla i programmet: Beijing men det översattes till svenska som Peking. Varför? nån som vet? Inte jag i alla fall. Om det heter Beijing på engelska, franska och kinesiska heter det väl det på svenska också?

Ha det nu fortsatt skönt alla vänner, jag kommer snart igen.

Så här dags på året brukar jag vara någonstans där det ser ut så här!


 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards