Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Yvonne Söder - 15 juli 2008 20:25

Ja det återstår att se *ler* Jag ska vara kennelflicka i två veckor. Det är många dvärgschnauzer (jag har ju två med mig) 2 Border Collies, 1 Saluki, kaniner, marsvin, höns, får och grisar..... jag vet nog inte vad jag givit mig in på.

Sen var det visst någon tik som skulle paras också. Jag tänker så här: Yvonne, ta det som en erfarenhet!

Sen måste jag erkänna att de här veckorna varje år får mig att begränsa mitt eget hundantal. *skrattar* Ni kan ju tänka er själv att komma hem till sitt lilla käll med bara 2 hundar. Och inte ens några dammråttor för de har jag just städat bort och min väninna kommer säkert att städa efter sig. Hur tyst och lugnt blir inte det? Då lägger sig hundköparsuget för ett tag.

Jag tycker om att åka dit, har nu gjort det flera år i rad. Jag behöver ju bara se till djuren och inget annat. Alltså kan jag utan dåligt samvete sitta framför tv:n (parabol med massor av filmkanaler) en hel dag om jag vill. Eller sitta ute i trädgården och läsa och fika hela dan. Så jag skojar lite när jag sätter ett frågetecken efter semester.

Jag har lånat ut mitt lilla radhus till en väninna som bor i stan. Hon ville bo på landet sa hon och det passar ju bra att hon ser till posten och blommorna. Hon kommer att bli så förtjust i lilla Alunda att hon snart flyttar hit tror jag. Vem vill bo i stan? efter att suttit på min altan en ljuvlig sommarkväll? Nej, just det.

Ha det nu så bra alla, för jag ska försöka ta semester från datorn också.......jo, visst åker den med, men jag är verkligen i Värmlandsskogarna så jag vet inte hur det går med det mobila bredbandet. Det visar sig! Eller hur?

Undrar var hon har näsan? *asg*


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards