Direktlänk till inlägg 3 juli 2008

Världsutställningen!

Av Yvonne Söder - 3 juli 2008 19:47

Kära vänner! nu har jag ställt ut på WDS (World Dog Show). Klockan ringer 04.45 då har jag redan satt på kaffe och kokat vatten till termosen och brett mackor. Nervös? nej men "stissig". Ut på promenad med dogsen så de gör ifrån sig. Elsa vägrar att gå ur sängen. Hon tittar under lugg på mig och tänker: eru inte riktigt klok? Tillbaka och duscha, rulla håret, bada benhår och föna! Lägga makeup. Jag hade för dagen införskaffat nya skor, nejdå, de var sååååå sköna. Men: de var för platta! när klockan var 12 hade jag så ont i fötterna att jag övervägde att gå ut och hämta gummistövlarna i bilen. Snyggt? nej men för-b skönt hade det varit, och lite coolt!

Jag ställde 2 av mina egenuppfödda! Frida, (Virvlans Disco Donna) och givetvis Älgen Ellen (Virvlans Effektiva Ellen). Frida har drillats av matte att stå fint och klarade det galant! hon var SÅ duktig. Hon har ju tidigare fått i kritiken: Moved very happily! Och en gång fick jag en reprimand av en domare: You must practise her to stand still and not jump in movement! där stod jag som en fjortis och neg och sa: Yes, yes I will. Inte kul, och jag har INTE varit nådig mot matte. Men idag satt det! Som Carolina Klüft ungefär: hon är som bäst när det verkligen gäller.

Sen var det Ellens tur, när jag såg vilka konkurrenterna var ville jag bara packa ihop och åka hem. Italien och Spanien hade ett par riktigt snygga tikar. De där korta kompakta kropparna som jag tycker så mycket om. Och de hade benhår!!!! Ellen fick bla. i sin kritik: bör växa på sig! Runda ögon som stör uttrycket! och en önskan om en rakare svans. *asg* jag kan inte låta bli att skratta. Domaren var stenhård! Gunnel Holm från Finland.

Jag måste gratulera min "mentor" Kennel Chottans som blir Junior WW med både en tik och hane! Nu får man väl betala för att vara "kennelflicka" där i sommar. *ler*

Nåväl, jag säger så här: det var i alla fall kul att delta. Det kommer inte tillbaka en WDS till Sverige under min livstid. Om jag inte blir 130 förstås. Jag lyckades i alla fall köpa lite grejor, schampo, kam och givetvis en hundkorg. Säg inget till dottern för hon är övertygad om att det är sjukligt hos mig att alltid köpa korgar.......*ler*

Jag är nu så trött så jag skulle kunna somna ståendes men måste hålla ut för små valpar vill ha mat lite senare.

Skämt åsido. Jag är SÅ nöjd med dagen, det var verkligen kul att delta. Och att se alla dessa olika typer av dvärgar. I Fridas klass, unghund, deltog det hundar från hela Sverige, Finland, Ryssland, Italien och så lilla Alunda. Sen ska vi inte glömma att jag fick krama ALLA mina vänner och kollegor i Dvärgschnauzervärlden. Godnatt......

Här har alla somnat i Skyndeln i tisdags.

ps för att inte somna städar jag utställningsväskan. Efter att jag kastat skräpet i soptunnan upptäcker jag att jag har kastat min fina nummerlappshållare i silver, en dvärgschnauzer. Vad göra? jo, välta tunnan (den tömdes i tisdags och var ganska tom) och leta. Vad grannarna tänker? ja, det vill ni inte veta och inte jag heller. ds

 
 
Dottern

Dottern

4 juli 2008 00:02

Sjukligt? Det är bara förnamnet! Jag bad min kära mor nu på kvällen att räkna hur många korgar hon hade. ELVA stycken??? Då har hon inte räknat med den hon givit mig eller den hon gav till en väninna. Det blir totalt TRETTON korgar?? Hallå? Gör dina hundar inget annat än sover? Eller är de så kräsna att de måste ha så många liggplatser att ligga på? Inte nog med att de skäller, de kan inte sova vart som helst heller. Det är ju det jag säger. "Små j-vla skithundar är vad det är" *skrattar*
Vilken tur att du hittade en korg på WDS. Den måste vara något RIKTIGT speciellt?
*LOVE*

http://lillskogen.just.nu

 
Dottern igen

Dottern igen

4 juli 2008 00:05

Ps. Vilken fin bild!!! Ds.

http://lillskogen.just nu

 
Yvonne

Yvonne

5 juli 2008 20:58

Ja men så gav jag ju bort en idag?
Du ser! tur att jag har många......*ler*

http://virvlans.bloggagratis.se

 
Grannen

Grannen

5 juli 2008 22:06

Halloj =) Imorgon åker jag på WDS, känner mig som ett barn dan innan julafton. Jag har ingen hund att ställa men måste bara dit och titta. Jag förstår Elsa, dom måste ju undra hur vi människor funkar *asg* Japp Gunnel Holm har jag ställt för förut och hon är verkligen stenhård. Ha det gott.

http://leia1313.bloggagratis.se

 
Lena Andersson

Lena Andersson

7 juli 2008 11:53

Hamnade på denna sida när jag sökte efter något HELT annat. Vill bara säga att jag har haft en så trevlig stund när jag läst din blogg, länge sedan jag läste något och smålog nästan hela tiden. Fortsätt att blogga, jag kommer tillbaka igen.
Mvh
Lena Andersson

http://www.123minsida.se/LenasHundarochHalsband

 
Bästisen

Bästisen

7 juli 2008 21:03

Då jag själv är drabbad av denna sjuka så förstår jag precis känslan när man funnit "korgen/bädden" man bara måste ha ;) Go on Yvonne, än är inte korgkvoten fylld ;)
Puuuss!

http://www.kenneltwix.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards