Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Några deppiga dagar....

Av Yvonne Söder - 8 juli 2009 19:24

Jag har känt mig så ledsen några dagar, trots mina UNDERBARA grannar/vänner som både ger mig massage, omtanke och medkänsla. I dag kom grannarna Lotta & Per (de som var med och skottade snö) in med en otrolig fredskalla till både mig och Malin. Dagen efter massagen hade jag nackspärr! hur skönt var det? Men massören varnade mig:

-Hata inte mig imorgon! sa han. Och så var det, men idag känns det mycket bättre. Efter regn kommer solsken?

Näe, jag har känt mig så ledsen. Så otroligt tung i bröstet och hjärtat. Tankar som: kommer Malin att få tillbaka sin man? Kommer han att bli som "vanligt" igen? Dagarna går i ett men det är jobbigt att vara inne i en massa rutiner man inte är van vid. Lillan sover hos mig och ska nattas, Lillan ska upp och ha frukost, kläs på, kammas och tas till dagis. Sedan ska hundarna ut. Efter det hämtar jag Malins hundar. Idag var Morris här och klippte sig och när han var klar hade jag en läkartid för att få lite mer medicin. Jag har ju tills nu klarat mig på min "gamla" ranson men nu behövs lite mer stöd.

Läkaren, tog sig verkligen tid och lyssnade och vi gjorde upp en plan på medicinering framöver. Det var han som konstaterade Jons fel på hjärtat så han ville givetvis höra hur det gått......så var det dags att gråta en stund igen. När jag var klar hos E var det hem och sätta på lite kaffe för Malin kom hit samtidigt. Malin hämtar lillan från dagis och sedan lagar vi middag. Nu har alla åkt hem och jag får en stund för mig själv. Ska stänga av telefonen och sätta mig att sortera pappersfoton och fortsätta lyssna på cd-boken: Ett snyggt lik, av Peter James. Lyssnansvärd. Sen ska jag gå en prommis med dogsen. Jag har alltid haft ett stort behov av att vara för mig själv så det här är en omställning. Har ni svårt att nå mig på telefonen har ni förklaringen ovan! Men skicka mail!


God kväll på er alla underbara, omtänksamma människor!

Tack Sune för lite värmande ord i väntrummet!

 
 
janina

janina

9 juli 2009 00:47

så jobbigt du har det, önskar jag kunde ta en flod tårar och gråta dem istället. jag är också en sån som behöver vara själv ofta. och tycker folk kryper en in på skinnet även fast det är goda vänner. jag skall krypa ner i sängen och ladda inför varbergs resan imorgon. hoppas hoppas jag får läsa mycket om nya framsteg även om de sker i "babysteps", huvudsaken de kommer heller hur? kramar till er allihopa både två och fyrbenta. och ge en extra "the secret"megadunderkram till malin!!!!

http://www.nogg.se/theotheoneandonly

 
cilla

cilla

9 juli 2009 14:30

Tråkigt att su känner dig nere!! Men efter regn kommer solsken!!
Puss Cilla

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Frida & Patrik

9 juli 2009 20:30

Det är inte konstigt att den senaste tidens stress och oron inför framtiden sätter spår i muskler och gör att du får ont. Tyvärr sätter det inte bara spår i stjälen utan kroppen tar också stryk. Hoppas att du får hjälp med massage och vila så mycket som möjligt och att du har någon att prata med då Du behöver. Vi är många som finns för er!
Glöm inte det!
Hoppas att lite tur bringar med er nu!

Kramar Frida och Patrik

 
Jeanett Lemmeke

Jeanett Lemmeke

9 juli 2009 23:38

Hello Yvonne,

Förstår att du har deppardagar, det måste man få ha ibland, speciellt när man har en familj som råkat ut för så mycket som din gör just nu.
Allt blir nog aldrig helt som vanligt, tänker jag. För när man råkat ut för stora saker, blir man själv lite förändrad. Bättre/sämre vet jag inte, men man tänker lite annorlunda. Utveckling kallas det tror jag:-)

Må så gott, ta hand om dig och de dina och kom ut och fika o babbla hund en dag du har tid och ork. Ja- och KATT!!!! Vi har nakenfisar igen:-)

Kram Jeanett

http://www.jeandark.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards