Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Nyttiga presenter......

Av Yvonne Söder - 6 juli 2009 18:50

Brukar vara tråkiga men inte dessa!


I kväll har jag en tid kl 20 för massage, jag har efter flera veckors oro fått spänningar i min redan onda nacke/rygg och det hade grannen Helena sett och bokade tid för mig hos "sin" massör. Ska bli såååååååå skönt. I natt hade jag frossa så jag sov under 3 täcken. När jag vaknade och skulle gå på toa var det nästan så jag valde att kissa i sängen, så frös jag! Ingen annan förklaring än att det är spänningar i kroppen som ställer till det. Dessutom ska Helena vara barnvakt under tiden jag får massage, för lillan sover här i natt. Malin och Jon ska träffa logopeden i morgon bitti, fattar inte varför de nästan bara har tider tidigt på morgonen? Har det nåt med träningen att göra? Att man är mest alert på morgonen? Vet inte.


I morgon har jag en tid hos frissan kl 12, det är redan betalt sa sonen i ett telefonsamtal idag.....Vad säger ni om det? Vilken lyx va? två behandlingar utan att behöva betala.


Jon jobbar på, det är gå, skriv och talträning och så klart så är det ena dan bra och andra dan mindre bra, men så är det ju i livet i normala fall också. Han är nedstämd och min personliga uppfattning om det är positivt, för det betyder att han förstår vilken situtation han sitter i och blir ledsen för det. Förstår Ni hur jag menar? Att det är bra att han förstår! Då är inte hjärnan förstörd. Usch det blev lite krångligt men jag tror ni förstår.

 
 
janina

janina

6 juli 2009 20:22

åh sicken lyx du förunnas, det är du dock värd härliga msk.! skönt att höra jon är i farten och som du skriver så är det faktiskt trots allt positivt att han är nedstämd, hrm lät lite konstigt men så är det ju. och han har ju verkligen all anledning att vara och känna så nu. vilken enorm press hela hans kropp varit utsatt för nu så länge, så inte konstigt han reagerar. det är ju också ett sätt att läka sig att även kunna vara nedstämd emellanåt.

som sagt: känns konstigt att skriva detta men jag gläds över att läsa om hans läge just nu. förut har jag liksom många andra gråtit när jag läst bloggen men idag finns det i magkänslan mer positivitet. kör hårt jon! njut av kvällen yvonne! det är du så väl förunnat. kramizzar

http://www.nogg.se/theotheoneandonly

 
Eva

Eva

6 juli 2009 21:22

Vilken snäll son du har :). Du kan säkert behöva tänka på dig själv och göra något som du mår bra av. Vad skönt med massage, hoppas dina spänningar släpper nu.
Jag förstår precis hur du menar med Jon, då fungerar hjärnan som den ska och det måste vara jätte skönt att veta. Det han inte kan förmedla nu kommer han säkert att kunna träna upp och bli sig själv igen.
Många kramar, ge Malin en kram från mig också.

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena Grannen mittöver

7 juli 2009 18:31

Glad att Du inte kissade i sängen, Yvonne. Det är varmt och skönt till en början, men sen blir det kallt och eländigt.
Vi hade så roligt igår här med lilla Natalie som har en hel del att säga ..... om det mesta. Man kan bara sitta och le och lyssna på den lilla donnan. Hon förklarade för oss igår om hur man blir mormor. Man föder en gullig (obs, inte ful!!) bebis, som sen föder en egen bebis. Och Natalies mamma hade ju fått en väldigt gullig bebis, det var Natalie noga att betona.
Ja, att Jon är nedstämd är ju i sig ett friskhetstecken även om vi alla unnar Jon är bli glad igen och må bättre.
Men även att DU och MALIN får lite annat att tänka på.

Jättekramar / H

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards