Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Tack Hundcoachen!

Av Yvonne Söder - 20 april 2009 21:41

För att Du understryker vikten av att det är DU som ledare som ska skydda Din hund när ni möter andra hundar. I kvällens program hade han två hundar som gjorde utfall mot mötande hundar och det är inte acceptabelt. Under träningen med möten kommer två lösa hundar och då visade han tydligt att han inte ville att de skulle hälsa på hans hundar. Jag har sagt detta många gånger:

Lugnt men med pondus talar DU om för den främmande hunden som kommer fram till er: GÅ BORT! Och förstärk gärna med att sträcka ut benet och mota bort den. Inte sparka! Mina hundar ska kunna lita på MIG. Det är inte DE som ska skydda mig! Det är jag som ska skydda DEM!

Till hundägaren brukar jag säga: Tänk om vi har löss eller skabb? Då kan Du vara glad att jag avstyrde hälsandet!

*******************

Jag vill även skänka Fredrik en varm tanke och kram som har sin hund på Strömsholm Sjukhus osäker om han kommer att överleva natten. Jag är med Dig!  

*******************



 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

21 april 2009 10:33

Jag lägger mina hundar och går/springer (beror på hur arg jag är och hur stor hunden är *skrattar*) den lösa hunden till mötes samtidigt som jag skrämmer skiten ur den *asgarv*. Sedan brukar det komma lite mindre trevliga haranger till hundägaren som typ "håll reda på din HUNDJÄVEL, IIIIDIIIIOT!!!"

Usch! Jag blev mycket ledsen över att läsa om fina Arnold :-(. Varmaste hälsningarna till dig Fredrik från oss alla i Skyndeln. Vi håller tummarna för att allt går bra.

http://www.malinheden.se

 
Sussie

Sussie

21 april 2009 10:41

Aha, då fick jag svar på vilken Fredrik det är, trodde först det var hundcoachen?
Håller tummarna jag med för att det ska gå bra med lilla vovven.

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sussie igen!

21 april 2009 10:43

Glömde en sak, bilden känns bekant, eller har jag fel? Kan det vara ett Tibetanskt monster i bakgrunden?

 
Ingen bild

Yvonne S

21 april 2009 11:55

Ja men Sussie! Jag känner väl inte Hundcoachen? *smile* tänkte inte ens på att han faktiskt heter Fredrik.

 
Sussie

Sussie

21 april 2009 13:03

Tänkte att du kanske hade en hemlighet för mig ;)
Kramis!

http://bullmamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards