Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Yvonne Söder - 10 maj 2009 20:29

Jag har den stora förmånen att få min mammas lästa veckotidningar. Mig spelar det ingen roll om de är gamla, jag ser dem som nya och mamma löser de korsord jag inte vill och tvärtom. I en av dessa hittade jag en insändare från en dam som tyckte och tänkte. Hon skrev, jag citerar:

-Redan tidigt klargjorde jag för mina sex barnbarn att jag inte är rik (har bara en liten pension) och därför inte kan ge dem dyra presenter. De flesta barn i Sverige har mer saker än de behöver så jag har två fadderbarn som jag betalar 300 kr per barn och månad för. Presenterna till mina barnbarn ska hålla sig omkring 300kr/barn.

Det blir i runda slängar presenter/fadderbarnskostnad på 750 kronor per månad?????? Kärringen måste ha ganska bra pension i alla fall kan jag tro! Hon har absolut rätt i det hon säger att man kan begränsa efter sin ekonomi. Dessutom är det ju andra som fyller under året!

Hua, tänk om man kunde komma överens om att man träffades, umgicks och fikade när det var födelsedagar istf att bara tänka på "vadmanskaköpaattläggaiskåpet" för grej? Sen är det ju inte bara presenten som kostar utan man ska ha blommor och kort också och ta sig dit på det ena eller andra sättet! Sen ska vi inte tala om det här med julklappar för det gör mig gaaaaalen! Klart barnen ska ha men de vuxna? Näe det tycker INTE jag. Skriv gärna en kommentar vad ni själva tycker!

Skön bild va? *fniss*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards