Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Yvonne Söder - 8 maj 2009 22:23

Idag kom dottern med famil och hade mat med sig! Härligt, vi grillade laxfilé med pot och sås. Underbart. Lillan frågar:

-Mamma, får jag sova hos mormor?

-Lilla vän det MÅSTE du fråga mormor säger hon och viskar yesyesyes! Och jag som bara kan säga nej när jag är sjuk, och det är jag inte längre! Men det är otroligt vad hon kan fråga!!!

- mormor, varför äter fästingar blod?

- ja det är som när du äter mat

- men mormor jag äter inte blod

- nej men om du tänker att fästingen äter blod och du äter pannkaka

- mormor kan fästingen äta pannkaka?

- nej lilla gumman. DU äter pannkaka och fästingen äter blod. Hon blir tyst en stund sedan säger hon:

- men om jag äter blod vad händer dådå?

- vi är människor och då äter vi mat. Fästingen är en insekt och den suger blod.

- vad är en insekt? och innan jag hinner svara kommer nästa fråga:

-människor är stora, barn är små och går på dagis, men bara människor får röka...inte barn....

VA??? vad får Du allt i från? Hon visar mig hur man röker exakt som man gör. Det hör till saken att ingen av oss röker så de snappar upp ALLT!!!

-lilla gumman nu måste du sova. Pappa hämtar dig i morgon och då ska ni köpa lördagsgodis så du måste sova nu.

-mormor? varför äter man lördagsgodis på lördagar?

MOOOOHHHHAAAAAA SOV NU FÖR HE-E!!!!!!

Nej *skrattar gott* så skulle jag aldrig säga.....högt....

HA EN SKÖN HELG!

Den här bilden togs när jag ställt in cykeln under natten......då kan man ta en tur inne när man vaknar!

SE UPP ELSA!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards