Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Yvonne Söder - 29 augusti 2008 08:54

Vaddå god morgon? *argarg* Jag är nu för tiden ingen morgonmänniska. När jag var yngre kunde jag vara på jobbet kl 07, bara för att få kaffet och tidningen i lugn och ro. Inte nu! Delvis pga mina ledproblem, jag är trögstartad som en gammal bil i 30 graders kyla.Nu är det tredje morgonen i rad som jag blir väckt, ALLDELES FÖR TIDIGT!I onsdags skulle jag åka ner till Värmland och hade ställt klockan på 06.15 Jag vaknade till och kollade klockan, 05, jag får sova en stund till. Då kommer Elsa krypandes längs med min sida och borrar in sitt huvud vid halsen. Jag lyfter handen och ska klappa henne på huvudet, det finns ingen Elsa där. Det var så verkligt så jag är helt övertygad om att det var Ellen som ville säga god morgon. Ja, då var det bara att gå upp och sätta på kaffet. I torsdags var det katten i Värmland som väckte mig. På kvällen innan försökte jag med alla medel att få in henne, men som katter är så ska de bestämma själva. Det ösregnade så jag kunde tycka att hon ville komma in, men inte då. Till slut stod jag på en stol och försökte locka med skinka i ösregnet. Då gav jag upp och gick och lade mig. 04.30 hör jag ett rassel på fönsterbläcket! Hon försöker hoppa upp, det är ganska högt. Jag öppnar fönstret, då är hon borta. Jag går upp och öppnar entrédörren, ingen katt. Lägger mig igen och somnar om. 05.15 börjar det om igen. Jag öppnar fönstret och till slut lyckas hon ta sig upp på fönsterbläcket och hoppar ner i min säng. Var hon ren om tassarna? NEEEEJ. Jag lyfter upp henne och ska sätta henne i trappan upp till övervåningen där hon har en fredad zon från alla hundar. Hon tycker själv att hon ska klättra på jackorna som hänger där och tar avstamp på min arm, med blodvite som följd. SUCK  Inte kunde jag somna om för det gjorde så in i h-e ont och dessutom tänkte jag: när tog jag stelkrampspruta sist? Som vanligt var det bara att gå upp och sätta på kaffet. I morse, tredje natten i Värmland fick jag inte heller sova *morr*. Kl 05.30 fick katten spel på övervåningen, hon dansade träskovalsen! Förmodligen ville hon straffa mig för att hon inte fick gå ut igår.Jag har tre morgnar till här och vi får väl se hur det går. Visst är det ok att sitta med en kopp kaffe och titta ut över nejden när solen nyligen gått upp och se korna gå i morgondimman, men….. nja, jag skulle nog hellre velat sova en stund till.Nu vet jag att det finns ”vissa” jag nämner inga namn som kommer att säga att jag är bortskämd med att få sova! Ja, jag vet. Men det kan väl inte jag rå för? Eller hur? 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards