Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Yvonne Söder - 5 augusti 2008 21:18

Nu måste jag ta upp en sak jag undrar över.

Om Du lånar något, en bok, facktidning, hundgrejor, kläder, CD-bok, CD-musik, what ever! ska Du väl lämna tillbaka det när Du förhoppningsvis köpt eget eller läst/lyssnat klart? va? va? va? *arg*

Jag får nästan ALLTID påminna om det jag lånat ut. Är det vedertaget att man behåller det man lånar? Då har ju ordet tappat sin innebörd. I  ordboken står det bl.a så här på ordet LÅNA: ej eget! sen tycker jag det hör till vett och etikett att lämna tillbaka. Uppfostran?

Om Du däremot lånar några mått kaffe, några ägg, socker, smör en skvätt mjölk eller sådant då tycker jag inte Du behöver lämna tillbaka för det jämnar ut sig när jag sen lånar dylikt!

Jag vet att jag är en riktig petimeter, och har alltid varit "rädd" om MINA saker, ända sedan jag var liten säger min mamma. Dessutom skriver jag upp ALLT *ler* jag lånar ut. Därav vet jag att jag sällan eller aldrig får tillbaka utan påminnelse.


Skriv gärna en kommentar om vad DU tycker om det här!


Själv är jag j-igt trött på att skriva upp och att påminna om MINA GREJOR! Nu är det nog en del av mina vänner som tänker: oj, va f-n har JAG glömt lämna tillbaka? Det behöver ni inte för jag har grynkoll........som en indrivare ska jag börja ringa nästa vecka och kräva in MINA saker *asg* så börja leta fram grejorna!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards