Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Yvonne Söder - 8 maj 2008 20:26

Ja ha, då har Golda fått sin kull valpar. I går. Det visade sig att hon var så trång att vi fick göra ett kejsarsnitt men 6 friska fina valpar plockade vi (veterinär Börje Rembacken) ut. Det var solidarisk fördelning 3 tikar och 3 hanar. Jag är en sån som tittar bort när de visar operationer på TV men jag var ju tvungen att visa mig på styva linan som den uppfödare jag är och vara med och dessutom vara fullt beredd. Jag ställde mig lite på sidan så jag inte stod rakt mot op.bordet Men när min väninna Berit som var mer nyfiken står närmare och ser ut som om hon ser ett monster komma ur Goldas mage trodde jag att jag skulle svimma! Jag morrar åt henne: SE INTE UT SÅ DÄR! Men hon sa att det bara var fascination över hur det såg ut i en livmoder! och sen var det full fart! Vi var 4 st som tog emot valparna i varsin handduk och gnuggade liv i de små. Jag vill verkligen tacka Veterinären Börje och hans stab och givetvis min väninna Berit som var mitt sällskap och kennelflicka med bravur hela dagen. Golda ligger nu med de små som diar och är tysta. Nu ska det bli spännande att se dessa små växa upp! Jag återkommer!

Valp på halsen

Ser Du var valpen är?


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards