Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Yvonne Söder - 3 maj 2008 21:51

Jag ska bli farmor, igen. Jag fick en liten Tindra i juli 2005 och nu ska jag få en pojke i maj 2008. I februari i år fick jag ett mail från min son Magnus. Han bifogade en bild som när jag öppnade trodde var något han hittat på YouTube.... ja, jag vet att de flesta av er vet om det här men inte jag. Det var en 4-D bild av mitt barnbarn! Helt j-a otroligt! jag satt hur länge som helst och stirrade på bilden. Han, ja, det är en pojke, ler, och det är Magnus! Visst, tjena säger ni men det är sant. Han är så lik honom att det verkligen är spooky. På bilden är han ca 6 månader. Alltså gången graviditet. Den 18 maj ska den lilla komma och jag vill verkligen önska Sofia och Magnus lycka till. Och vad än Magnus säger stickar jag så fingrarna blöder på små saker till den lille. Det är inte modernt med stickat säger han, han har ju inte hängt med alls. Det är ju 70-tal i butikerna. Passa dig du Magnus så jag inte stickar en orange och brunrandig overall med fötter!


Av Yvonne Söder - 3 maj 2008 21:35

Ja, men såg ni Körslaget? Team Lotta? Hon förvånade mig verkligen med att få till Iron Maiden på det viset!

Heder åt Lotta, men den som var absolut mest charmig var hennes pappa som utklädd till hårdrockare med brynja och kedjor var med i kören. Vilken kille! I övre pensionsåldern hänger han med på detta spektakel och dansar som bara den! Först när jag såg honom började jag skratta för han var bara för söt, sen blev jag alldeles varm i hjärtat och en liten tår kom. Han försökte verkligen hänga med i svängarna. Han gjorde det för sin dotter!

Jag undrar om jag skulle få med pappa på tex en hundutställning? och med små springande steg strutta runt i ringen med snöret lyft och med glada tillrop få den lilla hunden att trava fint? *skrattar* näej, jag tror inte det, han är nog lite för macho för det, min snälla pappa. Jag ser honom istället stå vid ringside med händerna i fickorna och sakta skaka på huvudet! Och sedan lunka iväg till Cafét och köpa kaffe och kanelbulle och sätta sig och titta på!

Än en gång heder åt Sado Lelle! skittufft!

Men jag hejar på Brolle!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards