Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Insnöad!

Av Yvonne Söder - 24 november 2008 12:09

Oj vilket väder! I morse när jag skulle släppa ut Pia för att kissa fick jag inte upp altandörren! Jag släppte ner henne och hon kissade så klart på mattan. Inget att säga om det. Jag fick lägga hela min tyngd på dörren för att skjuta upp den så jag kom ut med spaden.

Jag hade ett mycket viktigt ärende i Uppsala i dag och hade skottat på uppfarten så jag kunde komma ut från garaget. Hej och hå vad fint det gick! Det ser ni av bilden. Jag kom någon meter längre än så men grannar fick hjälpa mig att komma upp lite på uppfarten så plogbilen kunde komma förbi. Tre vuxna och mattor under däcken! Suck! Bussarna var inställda mellan Östhammar och Uppsala. Det var bara att ringa och meddela att jag inte kunde komma, det blev en telefonkonferens i stället. Hade jag vetat det innan hade jag aldrig försökt med bilen ens.

Jag har skottat en liten stig ut från altandörren där hundarna i alla fall kan gå ut och kissa.....Ni kan tänka er Pia i snön! Vart tog hon vägen? *skrattar*

Ingen kommentar på tidigare inlägg? betyder det att ni anser mig vara en idiot som inte förstår att betala för mig eller håller ni med? *smile*


Framför entrédörren står trädgårdsmöbler.....

 
 
Sussie

Sussie

24 november 2008 21:14

Hej vännen,
Här har det kommit så mycket snö så det är inte klokt, o inte slutar det snöa...det blir bara mer och mer och mer och...
Halt e det oxå så måste man inte ut är det bäst att hålla sig hemma. Saga skulle gärna vara ute hela tiden om hon fick men hon måste hushålla med sina krafter nu. Prinsessan Meija går gääärna ut när det är snö OM det är plogat ;)
Kan inte vara lätt att vara en liten Pia-Plutt-Fis-Maja nu, vad har hon på sig ute? Fleeceoverall med en liten flaggstång med vimpel på ryggen? Du måste ju kunna se var hon är ;)
En sån otur med vädret när du nu hade en tid i stan att passa :(
Apropå ungar o betalt, nog tycker man att ungarna ska lära sig att hjälpa till..eller? Precis som vi vuxna gör? Men det är väl en uppfostringssak, barnen gör som föräldrarna..eller har jag fel?
Nu är det medicindags igen. Puss o kram från snöriket Knivsta.

http://www.kenneltwix.se

 
Ingen bild

Maria o Snoddas

25 november 2008 06:19

Hej vännen, visst är det konstigt att allting ska göras mot betalning. Lite knäpp är man ju iallafall, lägger i en peng i vagnen eller pantar flaskor och man blir glad för att få pengar tillbaka. Det finns ett jobb som alltid lönar sig i längden, att vara kennelflicka, man får träffa alla trevliga hundmänniskor samt ha en trevlig stund-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards