Alla inlägg den 1 november 2008

Av Yvonne Söder - 1 november 2008 13:28

Jo, det är säkert! Jag har klarat mig undan med en lögn! *ler* I fredags var jag hos Arbetsterapeuten med min hand för att få träningsråd. När jag kom in i väntrummet möts jag av den kvinna som skulle göra samma operation efter mig. Ni, vet henne som jag ljög full över att det gått sååååå bra! Hon vänder sig om och ler stort och säger:

- Nä men HEJ! va kul å ses! hur har det gått för dig?

- jo, hmm, ehhh, tack det har gått bra! Du då?

- Jättebra! Det var ju ingenting det där, värre har jag varit med om! säger hon.....

- Jag kände mig lite skyldig när jag sa till dig att det inte gjorde ont, när det hade gjort hur ont som helst... sa jag.

- Nej då! det gjorde ju inte ont alls? Tyckte du det?

- VA??? säger jag och tänker, är det hon som ljuger för mig nu?

- Nej det gick så bra så! jag vill börja jobba!

Oj, va olika vi kan vara! Jag har väl ingen smärttröskel alls jämfört med henne? Men det var ju skönt att höra så hon inte gick på mig och sa:

- Men hörrududu! du kunde förvarnat mig! Va vad det för skitsnack att det inte gjorde ONT??? *smile*

Nu ska jag träna i ytterligare 4 veckor men att belasta handen var inte tillrådligt. Jag frågade lite fint om det var ok att köra bil? Ja, om jag hade automatlåda...och det har jag inte. *morr* Det är bara en sak kvar där jag behöver skjuts och det är när jag ska hämta lilla pinnevalpen, då vill jag definitivt inte åka som jag gjorde i torsdags! Jag hade ingen som kunde skjutsa så jag fick åka kommunalt! Och i det vädret! FY F-N på ren svenska! Jag trodde inte det var sant, det regnade och blåste storm och jag frös när jag kom hem som en blöt hund, på kvällen gick jag och lade mig fullt påklädd. Inte förrän dagen efter hade jag fått tillbaka normal temperatur. Näe det är allt skönt att kunna ta sig dit man vill när man vill.

Två av systrarna, min ligger närmast magen. *ler*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards