Direktlänk till inlägg 14 november 2008

Vilken dag, jag är helt slut!

Av Yvonne Söder - 14 november 2008 21:15

I morse gick vi på en liten promenad, jag Pia och Elsa, då mötte vi Birk som är en Sheltie 4 år. Det är första mötet med annan hund ute för Pia och eftersom jag vet hur Birk är så lät jag dem mötas. Och? Trodde ni för ett ögonblick att Pia skulle bli rädd? *skrattar* då känner ni inte henne. Hon nosade på Birk och sedan fortsatte hon gå vidare på stigen……jag säger bara: Vilken underbar mentalitet den lilla ”råttan” har. Vid 11-tiden kom mamma och pappa på besök. Mamma hade Raggmunk och fläsk med sig! *mooaahhh* Det är bland det bästa jag vet. Hemkokt lingonsylt med lingon plockade i Lofsdalen och saffransbullar fanns också med. Pappa förundrade sig över Pia: hur gammal är hon? Frågade han, 9 veckor på lördag. Ojojoj, hur liten blir hon som stor *ähum*? Han sa flera gånger: vilken behändig hund!

Malin (dotter), Jim (Bordercollie) & Nathalie (barnbarn) kom och fikade med oss. I det stojet somnade Pia innanför pappas jacka. Nathalie som är i sin mest underbara (läs vidriga) 3 års trots med grav hörselskada som följd fick frispel när hon träffade gammelmormor & morfar. Hon for runt runt runt och gapade och sjöng och hoppade. I det larmet skulle vilken valp som helst sitta bakom kökssoffan och darra, men inte Fröken Pia. Hon sov så sött hos pappa.

På eftermiddagen kom Nathalies farfar och Lena på besök. De var på väg till Östhammar och ville absolut se det lilla underverket! Var det Nathalie eller Pia de menade? *asg* Återigen får Nathalie frispel, den här gången är det HENNES FARFAR *jippie* som är på besök och volymen skruvas upp. Hon får en jättefin vinteroverall av Lena och farfar som hon provar och sedan inte ska ta av sig, inomhus. Antingen är hon helt naken eller fullt påklädd, märklig unge det där *smile*.

När alla åkt hem utom Nathalie, för hon ska vara här när Malin och Jon åker till Stockholm ett ärende i kväll, började hon plocka ur mitt matlådor, lock, hundmatskålar, durkslag, karaffer, bakgrejor, skålarskåp! Hon vänder uppochner på bunkar och rostfria skålar och börjar sedan slå med slevar och leka orkester! Jag ka pela för dig mormor........ NÄÄÄÄEEEEJJJJ! NATHALIIIIEEE! Jag hade några alternativ: 1:hämta hörselskydden i garaget, 2: ta många Sobril + ett STORT glas vin, 3: slänga ut ungen på altanen. Alternativ 2 kändes mycket lockande men det går ju bara inte! Sen skulle det badas. Där fick jag lite respit och plockade undan i kök och matrum. Upp ur badet och vi gör lite välling och ligger i min säng och myser en stund, efter ett tag håller JAG på att somna. *suck* Nu säger jag god natt och sätter mig en stund i köket och glor………*skrattar* ja, det är sant. Plötsligt hör jag hur hon sjunger: pia lilla pia du är min lilla valp pia pia……. Va f-n!! ungen sitter på golvet vid min säng och gullar med Pia. Klockan är 20 och hon sover inte! Jag stänger av TV:n och säger: Nu lägger du dig i din säng! Ja, säger hon medgörligt och innan jag hinner blinka klättrar hon över själv med hjälp av en stol, halkar och slår i sitt knä. Flyglarmet startar! Och nu ska hon ha plåster på knät! Jag hämtar ett med Snövit på. NEEEEEJJJJJ JAG SKA HA PLÅSTER MED ASKUNGEN PÅ! Jag överväger starkt alternativ 2 en gång till…..gulligt med 3-åringar? Ska jag vara ärlig? Nej det passar sig inte. *vrålar* God natt och ha en skön helg för det ska jag ha! Familjen Hedén ska resa bort! *asg* jag ska bara ta ut och in hästarna och se på TV, sy på min nya symaskin, äta och dricka gott.

Ser ni Pia?

Här har fröken blivit tillsagd och bunkarna har vänts!

 
 
Sussie

Sussie

14 november 2008 21:40

Dags för lite vila nu va ;)
Håller tummarna för imorgon!
En sån rar bild på din pappa o Pia-Plutt-Fis-Maja :))
Kramis

http://www.kenneltwix.se

 
Tina

Tina

17 november 2008 11:06

Alternativen som du beskriver får mig att skratta!!! Ha ha ha haaaaaaaa!!!!!!
Flyglarmet blev ännu roligare och när damen ifråga vill ha ett plåster med Askungen på då skrattar jag så jag gråter!!! Vet precis hur livet är med barn, har ju 3st och nu är dom 20,18 och 8år så denna 3års trots har man gått igenom. *ler*

Ja, dom är så otroligt duktiga dvärgpinchrarna. Jag har bara bra erfarenheter från dotterns hund Saga. Nu kan du titta lite på när jag mormor och min sambo morfar får passa Saga över helgen. Många bilder att titta på *ler stort*

Återkommer snart för nya skrattanfall *ler*
Du kan verkligen återge vardagslivet att låta som en askungesaga *skratt*

Kram Tina och gänget

http://lordcaalveerts.blogg.se

 
Gammelmamma till Pia

Gammelmamma till Pia

18 november 2008 21:41

Hmhm, ja, råttan som du så fint benämner henne (jag är SÄKER på att det står annat i hennes stambok) är ju uppfödd på ett hundpang, så att bli rädd för en Birk, när hon sedan barnsben träffat Schäfrardobbisarbulldoggartaxarcolliesozzysargreyhoundsrottisarterriersgrandisar och annat fyrbent så bör hon inte bli rädd i först ataget! Hahahaha!! :-)

Glada hälsningar
Jeanett

http://www.jeandark.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards