Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Förvirrad? eller Förvirrad?

Av Yvonne Söder - 6 november 2008 18:14

I dag tänkte jag prova hur det kändes att köra bil! Ja, jag vet! Jag ska INTE men jag måste! Jag håller på att kvävas hemma! och idag hade jag ingen som kunde skjutsa! *blinkar* för Ni säger ju så klart: Du kunde bokat om tiden? JAAAAAAA! men jag ville inte! Jag ville testa hur det kändes att köra! Det enda som var jobbigt f.ö var att lägga i backen. Jag hade tid för Mammografi i Uppsala kl 11, och innan jag åkte dit tänkte jag passa på att lämna tillbaka en symaskin i Storvreta som jag lånat. Ibland har man goda intentioner och det hade jag när jag lånade den, sen gick bara tiden och jag har inte ens sytt på den? Jag åker hemifrån kl 10 för då har jag gott om tid! Jo, men visst! det var snorhalt på de ställen på vägen där solen inte hunnit fram. Rätt som det var släppte det bara. Första halkan för mig! Det var bara att ta det lugnt. När jag kommer fram till Storvreta "kastar" jag ur symaskinen ringer på dörrklockan och när min väninna öppnar säger jag bara: tackförlånetjagmåsteåkanu! för jag är ju en sån som ALLTID kommer i tid. Och får sitta och vänta för det mesta.*ler* Nu känner jag mig stressad och kan inte gasa på för det är fläckvis halka. När jag kommer till Akademiska hittar jag ingen parkering utanför Mammografin utan får ställa mig långt (ja, ganska) där ifrån. Halvspringer och kommer in exakt kl 11:06! *puh*

Jag tar en nummerbricka med kl 11 på och sätter mig ner och försöker få tillbaka hjärtat på rätt plats.

- Nummer 7! ropar en sköterska

Det är jag, jag går in.

- Legitimation?

Jag visar den och hon letar och letar och letar..... Du ska vara här den 13:e november! Åhhhh shit shit, jag har noterat fel datum i almanackan. Det är nästa torsdag! Du kan inte "klämma" *ler* in mig när jag ändå är här? Men trodde ni att det gick? näe det vara bara att lomma där ifrån.

Jag hade stämt möte med min bästis på stan efteråt och vi har nu suttit på ett Café i 4 timmar och babblat och skrattat och druckit kaffe! Med sig hade hon "Pinnekläder" som jag får låna av Kennel Hundmando till Pia. De har två pinnar från Kennel Jean Dark som nu är vuxna så därför fick jag låna lite valpkläder......Ja, jag lovar! Det kommer bilder senare....*skrattar*

Kör försiktigt i halkan! Bättre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd......


 
 
Sussie

Sussie

7 november 2008 11:27

Vad är det jag brukar säga? "Fort men fel" ;) Jag e glad att du inte missade vår träff iaf! Att få så många timmar över en kopp kaffe, nåja...lite annat oxå ;)...tillsammans med dig är GULD värt! All energi du ger lever jag lääänge på :)) Må så gott nu...o du...nu är det bara 3 dgr kvar!!!
Kramis!

http://www.kenneltwix.se

 
Dottern

Dottern

7 november 2008 21:16

"Bättre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd" *skrattar* Vart fåååår du allt i från? Sedan undrar folk varför jag är så knäpp?

Jag är faktiskt ledsen över att jag inte kunde vara med er och mysa i stan. Kanske tur? Annars hade vi väl skrattat så att vi hade blivit utkastade ;-).
Sussie! Jag hoppas verkligen att vi ses snart, för det var ju så himla mysigt sist.
Stor kram till er båda/ Malin

http://www.malinheden.se

 
Sussie igen!

Sussie igen!

7 november 2008 22:13

Ja du Malin, du har att brås på ;)
Ser fram emot en träff snart!
Stor kram från mig!

http://www.kenneltwix.se

 
Tina

Tina

8 november 2008 10:32

Du får mig verkligen att skratta!!!!
Så otroligt roliga kommentarer och berättelser du skriv om dig och ditt liv *ler stort*
"Bättre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd" fick mig att skratta högt!! Om du visste så rätt du har. Du är upplyftande!

Kram från Tina och gänget!

P:S Vet hur underbart det är att ha en pinne- dvärg pincher, min dotter har en pinne med kläder på när det är kallt. Pinnarna är helt underbara *ler* D:S

http://lordcaalveerts.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards