Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

Kul med studsmatta?

Av Yvonne Söder - 22 juni 2008 19:31

Dottern har skaffat en som står bakom deras hus. Perfekt! då vågar jag testa att hoppa! Ja men kanske man inte ska ta i så himla mycket första gången? utan känna sig för lite? Nejdå, kör på ba.... Det var jättekul! hoppade som bara den tänkte jag skulle kunna se grannens hus..... jiiihhhaaaa! sen fick jag för mig att jag skulle testa det grannens ungar gör: sätter sig på rumpan och ställer sig upp igen..... Nåja som ni säkert förstår var utgången av den övningen förutspådd.....

Jag hoppade och tyckte det var otäckt att våga, dottern ropar glatt: Du måste ha mera fart! hoppa högre!

Och det gjorde jag. När jag äntligen landar på rumpan känner jag hur något går sönder. Jag går av studsmattan och tänker: varför ska jag vara så in i h-e barnslig?

Det går några dagar och jag tror i min enfald att jag klarat mig, då kommer det. Smällen jag väntat på. Jag kunde inte röra mig, jag kom inte ur sängen. Jag kunde inte vända mig i sängen än mindra komma i och ur sovposition. Fy vad jag blir arg på mig själv. Till slut var jag tvungen att ta kontakt med läkare. Det var en totalt humorbefriad stackare som efter att jag förklarat vad jag gjort sa: jaha, och var gör det mest ont? ERU DUM I HELA HUVUDET? ELLER?

ser du inte att jag går som om jag letade svamp och inte kan sätta mig på en stol? och du frågar: var jag har ont? om jag inte hade haft så in i h-e ont i ryggen hade jag givit honom en karatespark ni vet var. Nåja jag fick dunderpiller *ler* tralalala jag kunde sova ganska bra och tom plocka valpbajs från golvet. Ibland kunde jag inte komma upp från "knänaböj" positionen men då fick jag rulla över på rygg och stretcha en stund så gick det bättre. Och hur tror ni gänget reagerade på mig liggandes på golvet med knäna på bröstet? ÅÅhhhhh va kul matte vill leka! Och vet ni egentligen hur mycket en valp skiter? näe, kunde tro det, men en sak är säker. De kackar ur sig minst 4 ggr/dag gånger 6 valpar..... Aldrig mer jag gör något utöver det vanliga när jag har valpar. Nu är de 7 veckor på onsdag och börjar bli små individer. Återkommer med film under veckan.

 
 
Sussie

Sussie

22 juni 2008 21:44

*ler* Inga kommentarer ;)
Puss o kram!

http://www.kenneltwix.se

 
Ingen bild

Chaplin

3 augusti 2008 00:58

Kan tala om för dig att jag har suttit hos läkare och bedyrat att jag faktiskt talade sanning när jag skulle förklara hur jag fått frakturer på revbenen. De trodde inte på mig, vadå?????......att öppna en syltburk kan faktiskt va förenat med livsfara!!!!!
Några månader var jag tillbaka med fraktur i ett finger efter snöbollskrig med hunden, frågan jag fick då var inte var jag hade ont utan hur mitt äktenskap var.

Ha de gott
Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards