Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Yvonne Söder - 5 mars 2010 20:29

Men så är det ju! Jag är snart 60? Jag fattar inte? Huvudet är inte gammalt, det märkte jag idag när jag var hos min kära frissa Jane, (28) vi skrattar och har jättekul och hon gör mig så fin i håret. När jag var färdig kom en "dam" (i min egen ålder) som nästa kund.... Suck, jag önskade att jag hade haft tiden att vänta och se henne gå ut som en ny kvinna.....hon kom grå och tråkig och jag är övertygad om att hon fick både färg och klippning som klädde henne.

Eftersom jag själv är frissa i botten är jag lite nojig på frisyrer, jag ser ofta på folk och tänker:

- åhhh tänk om han kunde klippt sig så och så

- oj, vad hon skulle se yngre ut om hon hade en annan frisyr


Det är en yrkesskada, såsom att tycka det är kul att trimma dvärgschnauzer och se dem ute på stan, otrimmade. Då blundar jag och föreställer mig den nytrimmad och fin. Huvudsaken är att man inte är gammal i sinnet? DET är jag inte!

  

Scannad bild från sommaren 1970, nyligen antagen som frisörelev på

det fina JiJi´s Salong på Odengatan i Stockholm.

Där föreståndarinnan skulle tituleras Fru Hansson, det ni!

Man fick inte ha jeans på jobbet......

40 år mellan bilderna!

  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards