Alla inlägg den 16 december 2010

Av Yvonne Söder - 16 december 2010 08:21


Egentligen är det risk att man får en "tokstämpel" på sig men "what the F***?" Who cares? som ungdomarna säger.....

I alla fall så var det dags den 2/12 att ta flyget till Luleå och hämta hem "Bodil". Jag tog mitt barnbarn Nathalie 5 år med mig och väskan...


     


Uppfödaren Eva Brunström, Kennel Cha´Diaz från Boden, mötte oss på Kallax flygplats med den lilla. Vi lekte ett tag och sedan var det dags för planet hem. Lite pep det i väskan men i övrigt var hon jätteduktig. Och även barnbarnet som tog dagen med bravur ska ha beröm. Hon somnade ovaggad när vi kom hem kan jag säga, vilken upplevelse?


  

Nu har det gått några veckor och Bodil börjar känna sig hemmastadd. Har inlemmat sig i flocken utan prut, Mimmi 10 mån, och hon har riktigt kul! Duktig och redig som få. Går till altandörren och visar (om jag är i närheten) att hon vill ut.

Jaha, veckan efter var det dags att åka åt andra hållet i Sverige, till Lidköping. Där skulle Pia få träffa sin blivande "man" Zikko och vi tänkte att det skulle tillverkas valpar. Och det gjorde de! Zikko visste hur man skulle göra. Bodil var med på resan och träffade lite underliga djur hos Zandar Hell.......


  


Nu ska vi bara ha det skönt och invänta jul och nyår!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards