Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

En vän i nöden.....

Av Yvonne Söder - 10 augusti 2010 21:39

skulle va fint att ha! En som stryker mig över ryggen och tröstar. Och nu tror ni som följt mina inlägg på FB och här på Bloggen, att:

 -Åhh va skönt hon har fått "hjälp" av en vän....


Om ni visste vad fel ni har.... I nöden prövar man vännen.... j-a bullshit!


Det kanske är så för att jag ALDRIG varit en "kindpussare" blähh!! Kramar och/eller pussar jag någon när jag hälsar är det för att jag vill det och tycker om personen i fråga. INTE för att det ska "se snyggt ut" eller för att "hålla sig väl"!

Och det skulle ALDRIG falla mig in att fejka, stryka medhårs eller fjäska. Jag uppför mig när jag möter någon jag "inte tycker om" men så f----n heller att jag kramas och pussas. Kanske det är därför jag saknar en vän nu?


Kryptiskt? Ja, det är meningen......

Fortsättning följer......

 
 
Kerstin

Kerstin

10 augusti 2010 22:08

Falska vänner som stryker en medhårs och snackar skit bakom ryggen och inte finns där när man behöver kan man vara utan. Stå på dig tjejen.

http://www.kvistagrans.com

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

10 augusti 2010 22:26

Finns inget värre an smilfinkar, jag kan föra mig fina salonger men ibland "läcker" det ut lite...oops.

Kram på dig

Åsa

http://mittlchf.bloggplatsen.se

 
Malin Golve

Malin Golve

11 augusti 2010 09:50

Ja, ibland är man allt RIKTIGT ensam. Oftast när man absolut inte vill vara det :(. Du vet vart jag finns om du vill prata eller bara fika. Puss och kram vi älskar dig världens bästa mamma/mommo

http://www.malinheden.se

 
Ingen bild

den jag tolkar det gäller....

13 augusti 2010 01:30

kan ju omgående säga att vem fanns där för dig under hela din förra sommar? beredd åka när som helst så långt för din skull? vem ringer o. hör av sig titt som tätt o.lyssnar? etc. om det är mig du avser så tänkt efter en gång extra innan du skriver så här.! och tänk även efter hur du själv agerat emot mig i nödläge på sista tiden, är det att vara en vän i vått o. torrt o. hjälpa mig.?? nej är mitt svar. även jag har mått dåligt men ändå funnits där hela tiden för dig. så jag hoppas jag har fel i mina antaganden o. har jag det inte så är det än mer oschysst skriva detta här! då kunde du tagit det direkt med mig! och det vet du mkt väl om. men det är bra, då vet jag var jag har dig framöver, det minskar dina chanser ytterligare att ha ngn som finns där o. kramar om o. smeker dig på ryggen när DU mår dåligt.....du är inte ensam om att må dåligt o. behöva hjälp men om det är så att detta handlar om mig så väljer jag att ställa upp o. hjälpa ngn annan som uppskattar det o. inte skriver såhär. hoppas jag har fel men tror ínte det.?!?!

 
Ingen bild

Yvonne Söder

13 augusti 2010 08:44

???????????
Hoppsan! Här är det någon som har ömma tår! Jag kan faktiskt inte förstå vem Du är men det spelar egentligen ingen roll för:
Min avsikt med inlägget var INTE att peka ut någon speciell och ABSOLUT INTE någon av MINA VÄNNER....
Kanske Du "anonyma" ska ta en funderare över Din egen betydelse?
Om Du känner Dig träffad? Då är det Din egen tolkning och tyvärr inget jag kan göra något åt!

 
Malin Golve

Malin Golve

13 augusti 2010 16:05

*skrattar* Herregud så jävla ruttet att skriva ett sådant inlägg. För det första så tolkar inte jag det som att någon speciell pekas ut, utan det är en generell tolkning om hur det kan kännas att vara ensam och att inte ha någon. Så kan ALLA känna. Som vanligt är det alltid någon som måste ta åt sig, försvara sig, jämföra och dessutom kasta skit på den som redan ligger (Ja, det tolkar jag att den som äger bloggen för tillfället gör).
Jag har ingen aning om vem (eftersom du fegt valde att vara anonym) som skrivit inlägget till min MAMMA? OAVSETT så var inlägget ONÖDIGT, FULT och EGOISTISKT!!! Jag önskar så att folk kunde tänka efter en gång extra innan de uttalar sig. Nästa gång kan du som kommenterade så ruttet skicka min mamma ett PRIVAT mail där du för det första kanske kan fråga "Är blogginlägget till mig?" och för det andra stå för vem du är. Ja, förlåt men nu blev jag ledsen, för någon *läs DU anonym* sårade just min mamma helt i onödan. USCH!!!

Stå på dig mamma! Ta ingen skit! "Låt de små människorna vara små" Jag älskar dig!

http://www.malinheden.se

 
Malin Golve

Malin Golve

13 augusti 2010 16:06

Ps. ELAKT var rätta ordet om kommentaren från dig "anonym" =( Ds.

http://www.malinheden.se

 
Ingen bild

Yvonne Söder

13 augusti 2010 16:47

*skrattar* lilla gumman, som alltid går in och "försvarar" mamma... men var inte orolig jag blev inte särskilt upprörd över inlägget mer trött.... jag har viktigare saker för mig än att lägga kraft och energi på sånt..
Tack ändå älskade dotter! *kram*

 
Malin Golve

Malin Golve

13 augusti 2010 16:59

Vad bra då! Men du KUNDE ha blivit jävligt ledsen. OAVSETT, så anser jag att man inte skriver kommentarer av den kalibern hos en som dessutom, UPPENBARLIGEN vädjar lite till omgivningen om att den ska ta lite bättre hand om sig (Ja, så tolkar jag faktiskt ditt inlägg).
HEJA MAMMA!!! Love you! Nu ska jag strax få äta chinamat :)

http://www.malinheden.se

 
Ingen bild

Yvonne Söder

15 augusti 2010 22:14

Det var lite kul att man kan få reda på vart IP-adresserna "bor" på Google...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards