Alla inlägg den 4 september 2009

Av Yvonne Söder - 4 september 2009 18:31

Jag har alltid tyckt om att gå i skogen. När jag var liten introducerade min farfar mig i svampplockning. Det förde jag vidare till båda mina barn som är makalösa på att hitta svamp. Och dottern äter det inte ens. Även har jag många gånger funnit ro och avkoppling i skogen. Jag kan gå vilken årstid som helst.

Idag tog jag hundarna igen och åkte till ett ställe som inte svikit mig med kantareller sedan första gången jag var där, hösten 1990. Men idag trodde jag inte mina ögon, en liten bit från bilen startade plockandet. Ni kan skymta min vita bil där borta! Här började jag plocka.

Från vänster: Ella, Frida, Elsa och Jim. Var Pia är? vid mina fötter.


Kolla mellan Fridas framben *skrattar*


Även höstisarna har kommit långt.

Min skörd vägde 2.3 kg! OBS kilo! Jag gick över till min rara granne Roine som varit sjuk i veckan med en påse och i helgen blir det säkert något gott av det hela. Jag är en sån som inte vill frysa/torka utan njuta nuuuuuuu. Så är det så mycket godare nästa år igen när man inte behövt äta upp all gammal fryst svamp. *smile*

Kramar på Er alla och som vanligt: TA HAND OM VARANDRA!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards