Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Yvonne Söder - 18 oktober 2009 18:43

Klockan är 18 jag sitter som en hösäck i soffan och tittar? på tv. Det är inget att se men jag orkar inget annat. I helgen har jag haft tandvärk, munsår, jätteblåsa innanför läppen och ont i ena örat! I natt sov jag några timmar under tiden värktabletterna fungerade sen var jag vaken igen. Att ha tandvärk är bland det värsta jag vet! 

Förr var jag rysligt rädd för att gå till tandläkaren för att det gjorde så ont men idag är det min plånbok som är livrädd, ligger och darrar i handväskan. Man vet ju aldrig heller vad det kommer att kosta när man sätter sig i stolen. 300:- eller 1700:-?

I alla fall så knackar det på dörren och där utanför står en söt liten kille, grannens son John, med en Amaryllislök i kruka.

- Hej, jag ska hälsa från mamma och ge dig den här, säger han.

- Men, men varfördå? säger jag tafatt.

- Jo, för att hon ville det! svarar han och går.


Om Du, Helena visste hur väl den kom till pass idag! Vilken uppmuntran! Plötsligt fick jag lite kraft och satte på kaffe......

Puss och kram till bästa grannarna!


  

Spännande att se vilken färg den kommer att ha!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards