Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Yvonne Söder - 4 oktober 2009 17:30

Jag MÅSTE bara kommentera ett program jag såg på tv förra veckan. Det handlade om feta tonåringar i USA, ja, var annars? En sak som slog mig var att lite senare på kvällen var det ett program om Animal Rescue. Där åkte du i fängelse om du inte tog hand om dina djur......men att göda sina barn så de blev sjukligt feta är det ok?????

NEJ NEJ NEJ det anser jag vara barnmissandel på hög nivå.

En kille var 17 år och vägde 280 kg.....när han pratade lät han som mitt barnbarn, men hon är bara 4 år. Han grinade och gnällde när han inte fick godis/chips. Och mamman tyckte att hon inte kunde straffa de andra barnen i familjen bara för att han var tvungen att banta därför fortsatte hon att köpa hem alla onyttiga saker han INTE skulle äta...stackars kille. Och en hundägare som hade en rysligt mager hund fick 1000:- DOLLAR i böter för det!


Man brukar ju säga att vi följer efter USA med ca 10-15 års fördröjning, detta hoppas jag verkligen att jag slipper se: Tonåringar som väger mellan 250-400 kg........


    


Ja, den här bilden tål att köras i repris! Och den är sann!


Och på tal om det ska man ju inte kasta sten i glashus så jag lovar här och nu att ni ska få se en smalare Yvonne på Stora Stockholm i december......hur mycket smalare? det får vi se. Har jag lovat för mycket nu? *ler snett*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards