Alla inlägg under mars 2009

Av Yvonne Söder - 19 mars 2009 20:27

Kolla in de här tre! Och lilla Piapluttfismaja i mitten.

Men de funkar såååå bra tillsammans trots storleksskillnaden. I dag var vi ute på långis med alla 5!

2 Dvärgschnauzer

1 Dvärgpinscher

1 Dobermann

1 Border-Collie

Från 3,7 kg till 30 kg!


Av Yvonne Söder - 19 mars 2009 12:54

Ja, det är bara bakelserna som saknas.

I kassan sitter sekreteraren som är hundägare och vi MÅSTE bara prata hund. I väntrummet kommer IB (läkare) Hejhej! Jaha, du blev ledig idag! säger han. Jag skulle passat hans flickväns hundar idag men det blev avblåst. Sen fortsätter han: Du vill inte komma till mig? Näe, svarar jag, EB är yngre....Han skrattar glatt och går vidare. De andra som väntar skrattar. Sen kommer distriktsköterskan K, hälsar glatt och kommenterar att det var skönt att jag fick en tid idag. (det är hennes förtjänst). DS M kommer förbi, hälsar lika glatt. Till slut kommer EB ut och hämtar in mig. Han kommenterar återigen min tatuering av Elsa på överarmen. -Gissade jag rätt förra gången att det var en Schnauzer? Hahaha lite mer skratt, han sa terrier *morr*

När jag är klar går jag förbi ett rum där EH sitter (sköterska) HEJ! ropar hon glatt, det var länge sedan. Hon är hundinstruktör och jag har tränat för henne för 100 år sedan. Vi babblar länge och väl om hundar och dotterns hästar och barnbarn osv.

Så oavsett vad man har för sjukdom är det som en familj eller ett kafe på det där stället och man är alltid på gott humör när man går hem. En annan sak är att de som jobbar där har varit där lääääänge, A 21 år, K 18,  M 16, IB 15? så det är samma människor hela tiden. Skillnad på Knivsta HLM där fick man ny doktor varje gång....

Här kommer en bild på Ärtan som lapar vårsol.

OBS hon trimmades senare på dagen *ler*

Av Yvonne Söder - 17 mars 2009 21:16

Han vann idag tävlingen: MÄSTARNAS MÄSTARE!

Malin Moström låg honom verkligen i hasorna, men....

Han är sååååå fokuserad när han gör något och det var därför han lade av med skidtävlingarna. Han tog ut sig FÖR mycket.

Grattis till Dig Per!


 



Och så vill jag slå ett slag för en jättegullig och rolig blogg:

*lifeofleif*

Handlar om Chihuahuan Leifs liv.....


Av Yvonne Söder - 16 mars 2009 18:16

Blir jag när jag under helgen fått höra i varje nyhets rapportering om Fritzl & Annika Falkengren...Ja, det är två helt skilda saker men jag blir upprörd över båda.


1. Fritzl som under 24 år höll sin dotter i fångenskap i källaren, våldtog och fick henne att föda 7 barn. Ett av dessa barn dog av umbäranden i källaren och då kastade han in barnet i husets värmepanna. Han misshandlade även sina andra barn och bar sig verkligen så svinaktigt åt att man inte tror det är sant. Rättegången mot honom har börjat och de talar om att han ska ha VÅRD! VAAAAA? Har han gjort sig förtänt av det? NEJ NEJ NEJ, han ska låsas in i ett skjul i skogen och man ska slänga bort nyckeln, där kan han sitta och ruttna och svälta ihjäl!


2. SEB:s vd Annika Falkengren har 7 miljoner i årslön, dessutom förmåner som hemtjänst, tjänstebil med chaufför till ett värde av ca 1,3 milj/år.... Ändå skulle hon få ytterligare 2 milj/år. KAN det verkligen vara möjligt att hon är värd 8,3 miljoner i lön per år? En månadslön på 690.000:- Jajaja, jag fattar väl att hon får skatta mycket, om hon får skatta 70% så har hon kvar 207.000:-/månad Det är en tämligen vanlig ÅRSLÖN FÖRE SKATT. Om hon skulle sluta får hon 7 miljoner under uppsägningstiden som är 1 år och ytterligare 7 miljoner i avgångsvederlag.  Kan man värdera någon till dessa fantasilöner?


Här kan vi tala om girighet på högsta nivå!

Dessa grisar får gestalta vad jag tycker om sådana här människor!


Av Yvonne Söder - 15 mars 2009 20:14

Åhhh jag läste en blogg där kvinnan ifråga börjat träna inför bikinisäsongen...nu? Då tänkte jag att hon hade mycket att jobba med.....ehhh, nej, skulle inte tro det. Hon såg såååååå vältränad ut så jag undrade VAD hon skulle träna. Kanske mental träning, att tänka:

- Jag är snygg, jag ÄR inte rädd att klä av mig!

Eller:

- Jag är vältränad i mina egna ögon mätt!

Det fick i alla fall mig att tänka:

OK, det är 3 månader till midsommar......om jag tränar 1ggr/vecka blir det 13 träningspass + alla hundpromenader. Oj, vad snygg jag ska vara då? *big smile*


                         

Av Yvonne Söder - 13 mars 2009 20:44

Let´s Dance! Är en danstävling!

JA, jag tar detta allvarligt! Att rösta fram par som är "charmiga" va? va? va? Näe skärp Er.....

*skrattar* nej då inte så allvarligt, men jag ÄLSKAR att se bra dans och att se Elisabeth, förlåt kära du, men du KAN INTE dansa. Och Morgan har tappat sitt fokus. Jag tycker Magnus är supercharmig, men jag röstar inte fram honom i den här tävlingen. 

Jag älskar Elisabeth, hennes mod, men nu måste du nog lämna oss.

                            

Kanske jag inte ska kasta sten i glashus? *smile*

Eftersom jag sällan orkar hålla mig vaken till omröstningen skriver jag nu. Jag håller faktiskt Laila som trolig vinnare i den här tävlingen.

Kram och ha en skön helg.

Av Yvonne Söder - 12 mars 2009 16:26

Jag hade en omröstning gällade om man var hund och/eller kattmänniska......ca fyrahundra besökare hade jag under tiden men 24......hade röstat. Det är väl inte så svårt? Bara att klicka i en ruta?

Resultatet:

71% hundälskare

16% kattälskare

13% både och.

Det syns inte VEM som röstat så vad är problemet?

Den nya omröstningen har 4 st röstare hittills och det har varit över 100 besökare.....

                         

Jag skulle lätt kunna äta en tårta idag! Godissugen....

hahaha den lilla hunden ser ut som Pia, kanske damen är lik mig också? *asg*

Av Yvonne Söder - 11 mars 2009 20:00

Tyckte den här var lite kul!

  

       


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards