Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Yvonne Söder - 8 mars 2009 19:47

Ja då känner man att man lever, och inte är så ung längre. Först åkte jag och hämtade Nathalie hos dottern och lämnade kvar Elsa & Pia (hundarna). Vi åkte till Uppsala och lämnade hem Morris (hund) som varit här på pang en vecka. Sen åkte vi till Knivsta till Tindra med mamma Sofie.

På vägen pratar Nathalie oavbrutet! VEM kan hon ha ärvt det ifrån? mamma? mormor? näe jag tror det är pappa *asg*

-Musik mormor! musik!

Jag trycker in en cd med Billy Idol...och hon börjar sjunga i en låtsas mick...mimar! *skrattar*

-Mormor! om det börjar brinna på mej, då lägger brandmännen (ja, hon sa så) på mej en filt, då blir det bra!

-Jaha, har du lärt dig det på dagis?

-Nej mormor det har jag sett på tv....

-Mormor! nu är det rött då måste vi stanna....

-Ja, ALLA måste stanna. Sen får man åka när det är grönt.

-MORMOR!!!!! DU KÖRDE MED RÖTT!

-Nej lilla gumman det var gult.

-NEEEEJ MORMOR!!! DET VAR RÖTT!!!! JAG SÅG DET!

För-b unge! du är bara 3 år!!! du ska inte kunna eller veta sånt här! *förbryllat smile*

Efter fikat hemma hos Sofie åkte vi till MAX! Där visste båda flickorna vad de ville ha. Nathalie ville ha Nuggets och Tindra Hamburgare. De åt en stund och sedan var det klätterlekplatsen som gällde. Nathalie kommer till mig:

-Mormor titta vad jag hittade! (ett hårband)

-Det ska vi lämna i kassan så den som tappat det kan få igen det fina bandet. Hon pinnar iväg till kassorna utan mig och försöker få uppmärksamhet, men vem bryr sig om en treåring? Till slut hjälper jag henne och hon lämnar över den stolt:

-Det här har nån flicka tappat!

Killen i kassan säger:

-Den ska jag ta hand om!

-Ja, för flickan är ledsen hon tappat hårbandet!

Återigen tänker jag: VAD SKA DET BLI HON ÄR BARA 3 ÅR? visserligen var mina barn duktiga för vi var mycket på hundutställningar eller tävlingar och då fick de klara sig själva, som att handla och gå på toa och fråga vägen, men jag vet inte om de var så här försigkomna när de var 3?


Ojojoj nu är jag slut ska jag säga. Men kul var det.

Koncentration! Hungriga!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards