Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Den 4 februari 1977....

Av Yvonne Söder - 5 februari 2009 12:08

pga dator/skrivarstrul kommer inlägget idag istf igår:

Den här dagen för 32 år sedan ligger jag på BB på Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Jag ska föda Magnus. Hemma väntar Malin som är född 14 månader tidigare, ja, det är lite snabba svängar men vad gör man när det räcker med att låna en herrcykel för att bli gravid? *smile*

I alla fall har vi planerat förlossningen för halvägs i graviditeten fattar jag hur det ska gå till och vill ha bedövning, helst sövning! *ler* Med ryggmärgsbedövning ligger jag och löser korsord när jag tycker att det känns konstigt och en blivande manlig barnmorska frågar om han får känna, visst svarar jag. Jag hade 5 kandidater runt mig under tiden. När han känner tittar han upp på mig och säger: oj, jag tror att barnet kommer! Han ringer på förstärkning och 7 minuter senare ligger han där, den lilla. 3 dagar senare var jag hemma!

Här är han ca 3 och hjälper mamma städa! kolla hölstret!

Jag har fotat pappersfotot därav den dåliga bilden.


Här är 30 år senare.......kräver ingen annan kommentar än att åren går! *ler*

Grattis på födelsedagen mammas "pullinutt"

 
 
Sussie

Sussie

5 februari 2009 14:53

En del slipper lindrigt undan måste jag säga...
Häftigt att se skillnaden på Mange :)
Jag som är så jädra nyfiken av mig undrar förstås vad det röda är på bilden?
Kramis!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne S

5 februari 2009 15:27

Hahaha det är en barnmöbel! soffa, bord och lekback.

 
Sussie igen

Sussie igen

5 februari 2009 15:40

Hahaha...ja nu ser jag!
Härlig bild på Pia-Plutt-Fis-Maja :) Ja, var våren är kan man verkligen undra?!
Fina kuddar i soffan :)

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

6 februari 2009 08:55

Hoppsan hejsan!! Den sonen förstår jag att du är stolt över. *blink blink*
Bär han fortfarande hölster på höften? :p

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

6 februari 2009 09:59

Hej!
Hittade hit via Camilla. Trevlig blogg och snygg son! : )

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne S

6 februari 2009 11:03

Sakta i backarna tjejer! Men visst är han snygg? han har humor också! det ni!
Men han är inte ledig...han var inte det igår i alla fall....och tvåbarnspappa!
Och han har inte hölster längre. *asg*

 
Sussie

Sussie

6 februari 2009 13:58

Å trevlig är han oxå ;o)
Kramis!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Malin Hedén

Malin Hedén

6 februari 2009 21:55

Men.......... JAG har hölster *smile*.

http://www.malinheden.se

 
Ingen bild

Yvonne S

7 februari 2009 07:44

*skrattar* ja men visst ja! Tänkte inte på det! *skrattar*

 
Singo

Singo

7 februari 2009 18:06

Snygg kille! ;)
Förstår att du är stolt!

http://singo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards