Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Plåtmage?

Av Yvonne Söder - 22 oktober 2009 19:35

Det har inte jag.....men pinnen Pia! Vad hon stoppar i sig när vi är ute vill Ni, eller jag, egentligen inte veta..... men här kommer några exempel:


- kattskit, (favorit)

- korv (grill eller kokt spelar ingen roll)

- pizza (både i fast form och lös *blähh*)

- smörgås (pålägg spelar ingen roll)

- godispapper (med eller utan innehåll)

- häst-, har- och fågelskit

- tappad glass som smält ut på trottoaren slickas glatt upp

- tuggummi


Det sista på listan hittade hon idag, jag mötte just dagiset så jag lyfte upp henne i famnen och hon tuggade och tuggade och tuggade. Jag skulle titta henne i munnen då hon sväljer det snabbt. Jag hann se att det var ett tuggummi.... Det går inte med "NEJ" för då sväljer hon fort som sjutton. Men jag har kommit på en grej som jag tränat hemma med godis som "Schmackos" eller grisöra och så här går det till:


- Näe men vaaaad haaar duuuu? med jättemjuk och gullig och fjantig röst, sätter mig på huk och sträcker fram handen försiktigt. -åhhhhh så fiiiiin, vaaaaad ääääärrrrr deeeet fööör fiiiiiint fåååår matte seeeee???? Och hon kan ge mig det i handen. Jag måste erkänna att ute är det inte alltid det går....... men ibland går det och då är det bara att bita ihop om jag får en kattskit i handen.....


Nu ska vi på en kvällspromenad:

  

Ta hand om varandra!

 
 
Ingen bild

Maria o Snoddas

23 oktober 2009 09:05

Hej vännen, visst är det roligt när de hittar allt möjligt skoj ute. Tänk vad hårt de brukar bita , man skulle behöva en tång för att öppna munnen. Värst var det när Jonathan hittade en död råtta, ja ryser fortfarande när jag tänker på det. Saknar dig, men vi kanske ses på Älvsjö, jag håller utkik vid cafeet. Stor kram till dig, från oss

 
birgitta

birgitta

23 oktober 2009 19:36

Har samma problem. Pysen är värst äter allt o sväljer ner.
Spesiellt fågelskit slickar han i sej. I bland undrar jag hur andra gör när dom går ut på härliga promenader man får inte göra annat än plocka ut en massa från deras munnar om man hinner.Ha dom lösa så får man torka spyor på natten.

http://www.nogg.se/poppes

 
Syrran

Syrran

23 oktober 2009 23:09

Här har vi en tuggummituggande Lexi, hon är en mästare på att hitta gamla tuggummin som hon gladeligen tuggar på. Hon sväljer dem inte utan verkar ha fattat vad de är till för ;) Ser faktiskt för roligt ut, men känns inte så fräscht precis...

http://bullmamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards