Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Lägg inte ner garden än.......

Av Yvonne Söder - 23 juni 2009 09:13

Jag lade min mobil i köket i natt, det har ju varit lugnt på sjukhuset några dagar. När jag kom ner i morse ser jag att någon ringt flera ggr runt kl 03.30 i natt! Hjärtat stannar nästan.......


Jag skickar ett mess för att inte väcka Malin, men hon är vaken för hon hade gjort lika, stängt av ljudet på mobilen i natt.


Det var sjukhuset som sökte oss. Jon hade fått bröstsmärtor så de befarade en hjärtinfarkt..... Som väl var lugnade sig smärtorna och det verkar stabilt nu. Malin har åkt in och jag väntar rapport senare.


Men som sagt, våga inte för ett ögonblick lägga ner garden och tro att det ska vara "lugnt".


Jag hoppas att mina inlägg med att vi vill vara "ifred" inte feltolkas! att vi tycker ni är egoister som hör av Er hela tiden och "stör" oss!

SÅ ÄR DET VERKLIGEN INTE! Men efter att åskan (Gud?) tagit telefonen och datorn ett dygn känner jag att jag fått lite nya krafter.... så enkelt kan det vara ibland.


Gå ut och njut solen! Idag var det +17 kl 08!


Häng kvar Jon! Vi väntar fortfarande på Dig!

 
 
Maria o Snoddas

Maria o Snoddas

23 juni 2009 10:18

yvonne, du/ni är verkligen inte egoister, utan du delar som vanligt med dig av livets erfarenheter. Du är stark som bloggar om det tråkiga, men jag vet att skriva är en bra terapiform. Vi ses om inte annat på söndag, eller var det lördag ???

http://www.snoddashemsida.se

 
Mia

Mia

23 juni 2009 11:21

Så lite som behövs ibland för att orka vidare! Ni är så duktiga allesammans och ingen ser er som egoister, vi tycker nog alla att ni är så goa som ger info utåt alls, inte alla som orkar i en tid som er! Viktigast är ni, sen kommer ni, och så ni igen - er familj är de som behöver varandra mest!

Åk hem nu Jon, till de dina som väntar på dig, där hör du hemma (tänker hem honom jag med allt jag kan)! Kram från oss!

http://www.fredthevov.blogg.se

 
"syrran"

"syrran"

23 juni 2009 11:51

Snälla rara kära du! Så klart ALLA måste förstå att ni behöver lugn och ro nu för att orka! Kan jag inte tänka mig att någon kan feltolka?

Det som är så himla skönt med dig är att det är raka puckar som gäller, i alla lägen.

Vi fortsätter tända ljus för Jon och ber för att han ska komma igenom det här på bästa sätt.

P o Bamsekram!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

23 juni 2009 13:56

Kära Yvonne!
Det är såååå himla tomt här hemma på KA utan Dig och Pia och Elsa. Vi ser verkligen fram emot när Ni kommer hem igen. Tills dess vattnar vi blommor och pysslar om allt annat i din frånvaro. Roine kom och frågade mig idag om vi skulle ta och klippa din gräsmatta, men han visste inte vad som var blommor och vad som var vildvuxet ogräs. Jag lovade att hjälpa honom sortera detta.
INGEN feltolkar väl er önskan om att få vila ifrån allt elände. Vi alla håller tummar & tår för att allt ska bli bra igen så snart som möjligt. John kom nyss och sa att han ville att jag skulle hälsa till dig och Malin att "John vill att Jon ska leva. Hela tiden och som vanligt." Ja, så enkelt kan det vara i ett barns ögon. Lev. Hela tiden. Som vanligt.
Säg bara till om du vill ha hjälp med något och Malin vet att hon kan pingla mig när som helst hon behöver hjälp. Natalie är välkommen hit att leka om mamma behöver hjälp med barnvakt.
Pussar och kramar!! / Helena med familj på KA27.

http://www.helenastark.com/bloggen

 
Ingen bild

en av dina många vänner

23 juni 2009 15:26

följande skrev jag i en tuff situation och jag tror du förstår att vissa du kan bytas ut mot jon/ ni övriga?!

STYR DITT LIV
VÅGA KASTA LOSS
UT PÅ HAVET
MÖT VÅGOR, MÖT STORM
MÖT LJUSET OCH MÖRKRET
NJUT AV FRIHETEN
LIVETS SKIFTNINGAR
ALLT HAR MENING
SE DU KLARAR STORM OCH ORKAN
EFTER OVÄDRET SE LJUSET KOMMA
MEN OCKSÅ VÅGA MÖRKRET
DET ÄR KANSKE INTE DIN BÄSTA VÄN
MEN INTE HELLER DIN OVÄN
LÄR KÄNNA DET INOM DIG
DIN RÄDSLA KAN DÅ HANTERAS
DU BEHÖVER INTE FLY DIG SJÄLV
INTE HELLER FLY LIVET

DET ÄR INTE ENKELT
DET TAR TID
DET GÖR FÖRBASKAT ONT
MEN DET ÄR VÄRT DET (även om man kanske inte tror det just då det är som mörkast)

OCH DU!!!NI!! KLARAR DET!!!!!!!!!!!!!!!!

FRAMFÖRALLT JON!
hjärtliga hälsningar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards