Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

Tråkmånsar!

Av Yvonne Söder - 22 juli 2008 22:00

Ja, det tycker jag faktiskt! Att Ni inte skriver några rader i gästboken eller ger en kommentar i bloggen när Ni är där!

Det är ju hur kul som helst att få en åsikt! bra eller dålig!

Idag ska jag blanda och ge:

Varför tjänar jag 23 tusen på att köpa en BMW för 255 tusen? I reklamen säger de så men jag har ju inga 255 tusen och än mindre är jag betjänt av att låna dessa för att "tjäna" 23 tusen????  är jag ett dumhuvud eller?

Varför viftar jag som en galning när en mygga kommer på kvällen när jag lagt mig? Jag äter allergimedicin på sommaren så jag får inte ETT enda myggbett. Men ändå blir jag helt galen av ljudet: iiiiiiiiiiiiiiii   iiiiiiiiiiii och så blir det plötsligt tyst........ Jag fäktar hysteriskt med armarna och täcket och det börjar igen iiiiiiiiiiiiii.

Varför går mina hundar IN och dricker vatten när det finns en stor skål ute som dessutom står i skuggan. Det är likadant här i Värmland. När alla hundar varit ute går de raka vägen fram till vattenskålen, de står till och med i kö! Trots att vattnet ute är svalare?

Varför är det ok att kasta fimpar på marken var som helst? Jag anser att det är precis samma "skräp" som ett kolapapper! Men det är helt vedertaget att fimpa där du står. Om jag skalade en kola och släppte papperet rätt ner på backen skulle jag nog få en och annan blick! Såg du? kärringen bara släppte kolapapperet på gatan!!! fy f-n va fräckt! Men inte om jag fimpade! Underligt!

Varför är det ok (för en del) män att gå med bar överkropp i en matbutik? Osmakligt! tycker iaf jag. Även om det var en "läckerbit" vill jag inte ha honom avklädd DÄR! Bland maten, jag undrar varför jag tycker det är så osmakligt? Men JAG kanske skulle prova! Jag går med bar överkropp in på ICA i Nybble och handlar en limpa, leverpastej en mjölk och tidningen. Är det OK??? va? va? nähä? och VARFÖR INTE? Om jag får fråga? Jämlikheten då? 

Varför är det ingen som vet svaret på frågan tidigare? Varför det översätts Peking i Sverige när det heter Beijing?

Skärpning! Vakna upp semesterfolket!

Sådana här små sötenosar fanns i lördags morse!




 
 
Grannen

Grannen

23 juli 2008 00:08

Jag håller med ang. bar överkropp på Ica =D

Vi ska på första valp utställningen med den "lilla" nu på lördag, ska bli skoj =)Ha det gott!

http://Leia1313.bloggagratis.se

 
Susie

Susie

23 juli 2008 10:32

Vet du... jag stör mig stooort på alla dessa fula foppa-tofflor som sitter på ALLA, och till alla sorters kläder... sen att dom är så sköööna som alla säger... näe, det är det värsta "modet" hittills..
Och vad gäller rabatten på bilen... håller med dig helt... vaddå "tjänar"??!!!
Nu åker vi o campar i en par dagar med barn o hundar, hoppas på strålande sol, vill inte sitta i en campingstuga med ett gäng ungar o regnet vräker ner, (vilken rysare)!
Har mycket roligt när jag läser din blogg!!! Du skulle bli författare!!
Kramis/Susie

http://www.esslex.se

 
Ingen bild

Bästisen

23 juli 2008 10:44

Här kommer en kommentar ;)
Det där med fimparna tänkte jag på i helgen efter att ha trampat i fimphögar på utställningarna. Vad är det för skillnad på att lämna fimphögar efter sig eller att lämna annat skräp? Undrar hur rökarna tänker?
Gubbar med bar överkropp passar varken på ICA eller vid matbordet! Undrar hur gubbarna tänker?
Det där med Peking har jag oxå undrat över? Tyvärr har jag inga svar på varken det ena eller det andra, men jag har samma funderingar ;)
Kram på dig vännen!
Å förresten tycker jag oxå att det är bajs-tråkigt att det är så få som skriver en liten rad i gästböckerna eller bloggarna när de varit inne o tittat/läst!

 
Grannen

Grannen

23 juli 2008 12:32

Tack =) Vi ska semestra utanför Göteborg och slår då två flugor i en smäll. Det är stora ras specialen. Skojigt ska det bli =) Stora tjejen ska göra anlsgdprovet ikväll =) Så håll tummarna.
Ha det gott!

http://leia1313.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

23 juli 2008 17:22

Jag håller fullständigt med om att Foppatofflor är bland det fulaste som finns!

 
Dottern

Dottern

24 juli 2008 00:19

Mamma!!! Du är för härlig! Puss och kram kom hem snart vi saknar dig

http://lillskogen.just.nu

 
Grannen

Grannen

24 juli 2008 11:57

Tackar, tackar, vi bugar & bockar =D Ha det gott i värmen.

http://leia1313.bloggagratis.se

 
Ingen bild

"Talliskatt"

24 juli 2008 15:08

Kära medsystrar!!!
Jag ställer mig i raden och instämmer med åsikterna om bar överkropp och FOPPATOFFLOR, fy f_n... men, nu är det så här att jag ska till Ransäter..och,,,vad är det med det då?? Jo , mot alla (och då menar jag alla) mina principer ska vi tråång-campa med tre cockrar, en dvärg och tre tvåbenta i en mycket liiiten husbil (jag ser det som en erfarenhet för livet och en påminnelse i framtiden så att jag inte ska komma på tanken igen). Nu kommer jag till den stora frågan (för att återknyta till tidigare tema) för att jag inte ska bli mobbad, MÅSTE jag HA Foppatofflor??.. och i så fall vilken färg??.. hur många och vilka (LÖJLIGA) figurknappar ska då pryda dom?????.... Nu till nästa stora fråga... TRÄNINGSOVERALLEN...hur stå den sig idag??? Ska vi ha det och är det i så fall "look i like" tema som gäller??? ska hundarna också vara lika klädda... förresten...finns det Foppatofflor till hundar??..ja menar så att vi inte missar något OCH BLIR mobbade.......Nåja, kanske för många (tillsynes onödiga för vissa men än så viktiga) tankar och frågor...Okej då, men ni som känner med mig kan väl komma med tips och har jag glömt några fördomar kom med dom också (fniss,fniss)
Till slut ni alla där ute i campingdjungeln var rädd om er:)) Kramar

 
Ingen bild

Yvonne

24 juli 2008 15:50

*asg*
Ha det gott i Ransäter jag håller tummar och tassar! Och varför har inte Du blogg på din hemsida? Du är ju åtminstone hälften så galen som jag.......

 
Bästisen

Bästisen

25 juli 2008 00:33

Har man en hund som härstammar från Virvlans så är man kanske lika tokig o rolig som Virvlan själv? I alla fall vet jag en nu ;) Ser fram emot en bloggare på västkusten!
Kram från en som med glädje läser alla tokerier här :))

http://www.kenneltwix.se

 
Ingen bild

Maria o Snoddas

25 juli 2008 11:01

Hej jag måste bara hålla med om tofflorna, att dom är fula, men så skööna, stackars foppa ingen köper väl orginalen när dom finns för 40 kr, ska nu ut med hunden och vad åker på fötterna då, jo tofflorna med små ior märken på

 
Ingen bild

Chaplin

30 juli 2008 23:44

Ang. foppatofflorna, det är hemska!!!!!!
Ang. nakna män och mat, en chokladöverdragen Jonny depp skulle jag inte säga nej till!!!
Slurp!!

Lena Hugestam

 
Bästisen

Bästisen

31 juli 2008 09:57

Jag säger bara...JACK SPARROW! Vill haaa!!!

http://www.kenneltwix.se

 
Ingen bild

Åsa

4 augusti 2008 11:39

Snälla Yvonne säg till innan du går i på Ica i Nybble med bar överkropp... Då kan du lita på att jag står i affären dubbelvikt av skratt... =)) hahha..

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Söder - 12 april 2011 20:53

Är en supersöt lite Dp.valp! Hon är så duktig, går ut och kissar och bajsar.... Så är det snöfritt och inte 25 minusgrader ute.... lättare då! Men...... jag skulle mer än gärna se att hon fick en ny familj att flytta till.... Snart! Som tur är ha...

Av Yvonne Söder - 8 april 2011 22:19


Ja, mina kära vänner...... vad ska jag säga..... Ni som känner mig vet att jag inte alltid är rumsren, precis som mina hundar, men jag bara måste!   Inte var dejtingsidorna som jag trodde i alla fall. Vet egentligen inte vad jag förväntade mig me...

Av Yvonne Söder - 7 april 2011 11:45


Inget jag strävar efter att erfara men nu sitter jag här..... Men en osåld valp! Lite is i magen är bra att ha... jag har laddat med ett helt isberg kan jag säga. Jag VET att man ska räkna med detta men när jag väl sitter här ser jag sommaren med...

Av Yvonne Söder - 21 mars 2011 22:24


Det sköter de själva om de är Dv.pinscher.....   Jag har suttit här på kontoret (valprummet) och ska gå ut i köket och sätta på lite kaffe.... DÄR är ALLA hundarna! Pia, Bodil, Sigge (dv.schnauzer på besök) och valparna!!! Spånskivan som är för d...

Av Yvonne Söder - 10 mars 2011 21:54


och jag tror jag har fått till det? Idag flyttade Prinsessan av Norge "Mimmi" till Sala på prov. Jens har skickat bild och mail där de ligger alla i hans soffa och myser. Han har en Schäfer också. Inte var det nåt problem för Mimmi som är van vid s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards